GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Humørdebatten

Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Bør jeg slutte prøvingen hvis jeg begynner på medisiner mor angst og depresjon??
12:05 24.11.2006
Jeg sliter med angst og til tilder er jeg veldig deprimert.....jeg får hjelp nå- går til psykolog.

Jeg er lykkelig gift og vi har vært prøvere i ett og et halvt år uten å lykkes.....vi har begge et sterkt ønske om å snart bli foreldre.

Nå skal jeg begynne på medisin mot angsten og depresjonen min, og jeg vet at dette ikke er bra å ta hvis man er gravid. Jeg kommer til å slutte med det med en gang hvis jeg blir gravid- jeg har greid meg uten helt til nå, så det vil ikke bli et stort problem. Jeg har aldri gåt på medisin før, derfor ønsker jeg å prøve det for å se om det hjelper......

Spørsmålet er bare det at....bør jeg slutte prøvingen? Jeg vil jo gå på medisin en stund før jeg oppdager en eventuell graviditet...og jeg er så redd for å gjøre skade..........Kan det gjøre stor skade å ta medisin de første 2-3 ukene i graviditeten?

Planen min er å slutte å prøve aktivt, men jeg ønsker ikke å begynne å bruke prevensjon igjen....vi har jo tross alt prøvd leeenge, så det er trist å begynne på p-piller igjen, hvis dere skjønner! Et barn er jo såå ønsket!

Noen erfaringer, råd?
Anonym
Anonym
Sv: Bør jeg slutte prøvingen hvis jeg begynner på medisiner mor angst og depresjon??
23:27 24.11.2006
Jeg brukte effexor da jeg ble gravid (graviditeten var ikke planlagt), og jeg slutta med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid. Psykologen eller eventuelt legen din kan fortelle deg hvilke tabletter som kan være skadelige og hvilke som er "sikre".

Lykke til iallfall.
Hild_Frøya
Sv: Bør jeg slutte prøvingen hvis jeg begynner på medisiner mor angst og depresjon??
23:20 20.07.2007
Du bør slutte prøvingen då ja....er min mening! Eg har en veninne som slet med angst og depresjoner. Hun gikk på medisiner.....så ble hun gravid! Hun slutta selfølgelig med en gang hun fant dette ut,men problemet er ofte at du ikkje finner det ut med en gang....kan gå 3 til 4 uker før du finner d ut! Det viser jo ikkje på teste så tidlig.
Vertfall...veninnen min fikk beskjed om at hun ikke måtte glede seg helt enda i og med at hun hadde gått på de medisinene i begynnelsen av svangerskapet. Det kunne føre til at hun mistet babyen,eller at babyen fikk missdannelser.
3 uker senere mistet hun babyen....da var hun 7 uker på vei.
Så eg hadde enten latt være å bruke medisiner,eller satt prøvingen litt på pause!
Anonym
20:45 14.11.2007
Det kommer an på hva slags medisin du får. Jeg bruker cipramil, og legen min sa at jeg kunne fortsette med den.
Anonym
19:05 9.12.2007
Det er forskjell fra medisin til medisin. :) Snakk med legen om å fine en sikker en :)

jeg ville latt være å begynne på medisin jeg, har du klart deg uten, så klarer du kanskje litt til? Det er en motivasjon i seg selv, dette med graviditet.

Evt ville jeg tatt medisinen og ventet til jeg var i bedre for psykisk.

:) Lykke til
Jannamor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------