GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Pappa debatten

Kjære pratesjuke kvinne. Vi har sagt det før, og vi sier det igjen. LIGG UNNA! Denne siden er viet pappaene, og KUN dem! Her skal fedre i ro og fred få utveksle erfaringer, gi råd, spørre om det finnes andre likesinnede der ute etc. etc. UTEN innblanding fra hormonelle gravide. For meningsvekslinger om og med pappaer og andre menn, henviser vi til debatten:Far svarer mor debatten
For friskere meningsytringer kan du gå hit:Testosteron mot østrogen Andre temaer for pappaer kan du finne her: Pappatips
Hvilen type er drømmefamiliebilen?
22:26 24.11.2006
Vi skal kjøpe oss bil før den lille kommer. Hvilke bil er drømmebilen og hvilke bil har dere nå?

Jeg har en Toyota Yaris D4D (2 seter) :)

allab
Sv: Hvilen type er drømmefamiliebilen?
22:38 26.11.2006
vi har en chevrolet silverado som fungerer perfekt!! :)
June85
21:06 30.11.2006
åååhhhh det er drømmebilen min også ja.. mmmmm STOOOOR CHEVROLET
SigurdFar
00:05 3.12.2006
hmm drømmebilen må nok være en stasjonsvogn av typen Audi, hehe en RS6 hadde f.eks gjort seg veldig fint ute i gårdsplassen :)
Anonym
00:08 3.12.2006
Ja det er jeg helt enig i, er en kjempefin bil, hadde ikke vært så leit med en RS4 heller, men blir kanskje litt i det minste laget?

låner nick'et til samboren min Pooos :)
Pooos
04:37 4.12.2006
range rover 97mod 2,5dse er en veldig bra familiebil. den har alt. å ikke minst sikkerhet.
turbocrash
09:41 5.12.2006
Må si meg enig med Turbocrash ;-) Range Rove er drømmebilen, den er stor og veldig sikker også tar den seg jo veldig godt ut og ;-) Fikk akkurat mld fra magen om at spiren er helt enig med mamma'n og pappa'n sin om bil, eller hva turbocrash?!?!? Tjihi...
Joakim/Jeannette-04.08.07
18:00 8.12.2006
det er sant (joakim/jeannette). du kommer til å bli verdens beste mamma å ikke minst verdens nydeligste. jeg elsker deg.. hilsen den kommende pappan som er så lykkelig.
turbocrash
13:10 11.12.2006
Må være en bil med god baksette + bagarsjeromsplass!
Nye Vektra stv står bra til de kriteriene. Ikke av de dyreste nybilene heller!
LoneK "Fødeklar" Termin 20/12
12:32 13.12.2006
Turbocrash: du kommer til å bli verdens beste pappa.. Gleder oss til å flytte inn i ny leilighet og kjøpe oss en familiebil :-) Jeg elsker deg over alt på jord.. Ha en flott bursdag videre :-)
Joakim/Jeannette-04.08.07
16:45 13.12.2006
må vel si at denne er drømmebiln min. har solgt dein no da :(
ikke heilt familiebil, men det er ein 4 seter. det ble for dyrt med 3 biler.
nesten 10000 i årsavgift og forsikring i tillegg. og andre utgifter som dekk osv....

http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?t=647
trans am pappa
18:06 30.10.2007
halla trans am pappa

litt dumt å selge den bilen vel ?
Har en trans am fra 77 jeg, men og en chrysler grand voyager :D
Lek og familie :P
nervøs85
20:41 16.12.2006
Det er ikkje noko drømmefamiliebil etter mi meining. Har sjølv ein Mercedes B klasse. Perfekt stor til kvardags. God plass til 2 barn i baksete + meg og mor i framsete. God plass til barnevogn bak i bilen. Og til jul kjøper vi oss takboks som vi hiver på ved behov på langturer osv.

Skaff deg ein bil som du og din frue er komfortabel, rett pris og plass til barnevogn til daglig. Så legger du på ein takboks når du får behov for å ha med meir en ei barnevogn.

Snart pappa til 2
Anonym
20:45 16.12.2006
og litt til som eg kom på etter trykt send...

Ein anna fin ting med min Mercedes B klasse. Billig i drift, enkel å parkere og OK pris på forsikring sjølv om den er ny. (noko eg tviler på at STOORE Chervroleer er som andre her inne vil ha)

Men dersom eg skulle ha kjøpt meg ny bil, så er nyaste Passaten ein som står veeeldig høgt i kurs hos meg.

Snart pappa til 2
Anonym
21:58 18.12.2006
joda har ein mercedes e 230 gammel 89 mod. og ein toyota carina 96.
betalte 6500 i året for transam i forsikring syntes det ikke var så ille.(foill kasko). hadde mye moro med transam å da iforhold til vanlig bil. men alle har forskjellige behov....
koinna tenkt meg dein nye toyota avensis. men blir for dyrt.... :(
trans am pappa
21:04 19.12.2006
Nye HONDA CRV!
Anonym
22:43 21.12.2006
Drømmefamiliebilen, den var enkel. Det er selvfølgelig en Alfa Romeo 156 SW med bensinmotor. Meeen da må jeg kjøpe den minste barnevogna som kan skaffes, og kun dra på korte helgeturer.
Vanskelig det der med bil for en vanlig lønnsmottaker med boliglån, det tøffe er ikke praktisk, og det praktiske er langt fra tøft.
alfaromeo
13:48 21.01.2007
vi ser på bil nå, å sikler litt på en skoda octavia RS4, 200 hk.. ser ut som en vanlig familiebil, men med en tiger under panseret. hehe

Ludviq
Anonym
22:00 21.01.2007
Vi har kjøpt en Mazda 626 2.0i (98mod) som har kjempegod plass i bagasjen. Bilen sparker nok for meg, litt kjedelig av utseende men sjelden pris, lommebok og kraft går i min favør...=).

La vekt på driftsikkerhet og plass vi...
aprilpappa=)
15:29 22.01.2007
Drømmefamiliebilden? Det er enkelt: Volvo xc 90. Men det koster jo skjorta. Hva med Ford s-max? Ser at noen nevner Audi - for all del: Hold dere unna Audi. Blir kvalm av det! Honda Cr-v - fin bil, men blir fort liten - barnevogn, pulk, 4 par ski, et par snowboard, et barnesete eller to og vips cr-ven virker som en Fiat punto...
nick_336887
21:43 22.01.2007
Hei!
Drømmebilen er nok noe svært amerikansk noe ja. Men for vår del blir det nok litt for uøkonomisk. Ikke at vi kjører det mest økonomiske, men..... BMW 520 2000-mod.Stasjonsvogn. For min del er det viktig at bilen er sikker og ikke da bare at den er stor og tung, men også at den har utstyr som f.eks antisladd, antispinn, abs, sideairbag o.l som er med på å øke sikkerheten. Si hva dere vil om BMW, men bilen er helt fantastisk på vinterføre, iallefall med det utstyret. Du får ikke skrens enten du vil eller ikke og bilen tar seg godt fram med tanke på at vekten er fordelt 50/50 på for og bakhjul. var veldig skeptisk, men er meget godt fornøyd. Så kommer komfort, motor og økonomi i 2, rekke.
NB! husk at dieselmotorer blir mye seinere varme om vinteren. ikke bra for babyen! he he...
lykke til med bilkjøp.
theo78
19:44 23.01.2007
Familiebil? Ingen tvil! Ford S-max! Skikkelig poengplukker i NCAP-test og Årets Bil. Det burde vel være argumenter gode nok, men tar man en sjekk av gedigen plass i seterader og bagasjerom, så bør tvilen falle bort hos de fleste. Dessuten er det helt grei pris på de.
Anonym
21:14 23.01.2007
Drømmefamiliebilen må vel være den vi har det da;). en 98` S6.
værtfall så er det en bil samboern har ønsket seg lenge og kjøpte nå etter at jeg ble gravid.kjempe glad for det:o)
Anonym
17:21 25.01.2007
vil jo da si til alle dere amcar frelste folk.. at vist en bil skal bruke mye suppe så må du jo ha noe igjenn for d... AUDI RS6 er jo den ultimate familiebilen ikke bare gromm lyd å vounderboum.:)
Anonym
20:16 11.03.2007
vi har kjøpt oss en volvo V70, 2001 mod. En ganske dyr bil synes jeg, men er romslig og sikker familiebil. :)
T.I.D
11:54 15.03.2007
leter etter bil selv nå. Skal fader ikke vær lett å finne en bil som har plass te:

Meg
kona (seff)
To tette i baksete
klær og dill som følger med de to i baksete
stor schæfer bakerst
tvillingvogn
og en hest på slep bak der igjen...

Tips?
Anonym
20:56 17.03.2007
STOOOOOR VOLVO hadde vært noe for deg;)
tullemor_til_snart_2
23:58 3.05.2008
toyota avensis stasjonsvogn...
Anonym
20:22 10.02.2008
helt enig ,har kjøpt oss d vi å, konge bil.god plass,sikker bil, og ser tøff ut:-)
therese_77
18:53 15.03.2007
Har kjøpt en Opel Omega. Vet ikke helt om det er drømmebilen, men den er ganske romslig, har god plass til tvillingvogna :) Ellers er den ganske behagelig å kjøre også, men skulle gjerne hatt litt mer power da... Synes uansett at Opel gir mye bil for pengene.
EI.D.
17:44 18.03.2007
Kanskje ikke en drømmebil i den forstand,men bestilte nybil for ca 8uker siden. Opel vectra gts. egentlig en sedan,men er ett skikkelig stort bagasjerom så da slapp vi stasjonsvogn. I tillegg har jeg valgt ut alt av utstyr som recaro skinn,navi, størst motor osv... en skikkelig herlighet. Er jo ikke enkelt for oss gutta og kvitte oss helt med sportsbilen, og her har jeg vel egentlig valgt en bil som er begge deler...
Bare den kommer før babyen nå....
mrms7
13:21 14.04.2007
drømmebilen er selvfølgelig en audi a4, 1,8 turbo quattro =) =)
gravid igjen :)
17:29 15.04.2007
Drømmebilen er en Landcruiser hj80, kjører selv en 60. plass til kjerring og unger, to bikjer, barnevogn og bagasje.
Gøy med skogstur når bilen får bli med hi hi...
Bolla og slasken
22:51 17.04.2007
Jeg foreslår en gammel Datsun med combicamp bakpå,selge huset,frigi all kapital og kjøpe en snadder kongebåt.....
løvang
23:47 19.04.2007
Kjøpte "drømmebilen" for et drøyt år siden. En MINI Cooper S

Ja der er det god plass til både meg og en liten en. Men ikke stort annet :-)
Elvind
17:00 22.04.2007
svart mercedes E klasse 2003 mod. Trållsenket med 19" hjul:) Det kjører vi:)
Anonym
10:14 23.04.2007
volvo 850 t5 stasjonsvogn, senket med 19". rød, med bra anlegg.....
god plass til far mor baby og barnevogn baki!
nytelse og kjøre......
Anonym
21:49 3.05.2007
har kjøpt en 02 opel astra stv 1,8 16v.
Synd jeg har gjort ett kjempekjøp. den går bra, er sikker med airbag rundt om.
Hadde egentlig ikke lyst på den men madammen likte den så godt og var ikke helt borte jeg heller så da ble det den... BRA BIL!!!!
Hennings`n:)
20:32 8.05.2007
Vi er ved og se på en Jaguar X-Type 2.0 D EXECUTIVE Stasjonsvogn 2005 ! Konen er helt gira på den og er ikke så lite interresert selv heller kan man si :)
Er veldig skuffet over den vi har nå Renault Espace 2,0 D. 7 seter. Er faktisk ikke allverden plass i den!

Anonym
22:30 22.05.2007
Vi fikk drømmebilen vår i januar!
2007 Modell Audi A6 Avant S-Line. Anbefaler denne bilen til de som er på jakt etter en familiebil i premiumklassen!
JR79
09:15 11.07.2007
en bmw x5!! helt fantastisk
Anonym
23:18 12.07.2007
Drømmebilen?

En vanvittig fin en som tilfeldigvis er gratis!
*sukk*
Hogne
23:50 23.10.2007
Hva med en VW bobble??
For de av oss med litt retro følelse.
Hvrodan er plass til barnevognen??
Anonym
21:39 31.10.2007
Jeg kjører en VW Touareg, en helt genial bil... Min kone fikk endelig sin nye bil i går, en Audi A6 stv, de nye er lekre!!!
Anonym
22:05 31.10.2007
Jeg har en Merse c180 2000 mod, godt fornøyd med den.
Skulle jeg ha valgt ny bil no hadde det blitt Saab 9-5 Estate, fantastisk bil, beste seter som noen gang er lagd i biler, enorm plass i forseter bakseter og i bagasjerom og ikke minst en fantastisk bil å kjøre.
RART INGEN HAR NEVNT DENNE BILEN .....???????
Anonym
23:04 19.01.2008
Verdens beste familie bil er mercedes E klasse stv!!!
Stor plass både i forsete og baksete,å selvsagt bagasjerom!!
Billig i drift,trygg å sikker på veien...Så tar denseg godt ut på gårdsplassen!!!
~~IrisMarie termin 1.6-08~~
23:08 19.01.2008
Peugeot 807, 7 seter hvis du har behov for det, hvis ikke tar du ut de setene du ikke trenger og ruller vogna rett inn på understellet.Kan også bytte ut ett sete med kjøleskap, kjempepraktisk på tur, da det både kan kjøle og varme ting.
Diamanten
17:06 16.02.2008
Audi A4 er faktisk ikke en drømmefamiliebil! Den var drømmebilen våres så vi kjøpte en. Den var genial med et barn, vogn og alt... hadde masse plass. Vi merket ikke problemet med hvor trangt det er i baksetet før barn nr 2 ble født. Da måtte vi ha enda et bilsete bak og min sambo får ikke til å sett setet hans langt nok tilbake så han sitter veldig trangt og får lett vondt i kner og bein når han kjører. Han overlever når det er korte turen men det er ikke mulig å dra på nå ferie med bil i hvertfall. Han har aldri klart å sitt så trangt i flere times!
Anonym
17:12 23.02.2008
VW Passat 2.0 TDI. helt perfekt
Anonym
21:31 3.03.2008
Drømmebil og fornuftig familiebil er nok dessverre ingen lett kombinasjon. (Med tanke på våre urettferdige avgifter!)

Et fornuftig valg er nok stasjonsvogner med dieselmotor og 4x4 eller en MPV.
Kjører selv en VW Touran som jeg er kjempefornøyd med og har god plass til barnevogn, barnesete, hundebur og litt bagasje. Har fryktelig lyst på VW Tiguan når barnevognbehovet blir borte.
Drømmen er vel en VW Touareg eller Audi A6 Allroad og Audi Q7.
Andre fornuftige biler med god annehåndsverdi kan være Skoda Octavia RS og Scout, VW Passat stv og nye Golf stv. Golfen er overraskende romslig, omtrent som forrige generasjon Passat!
MB og BMW har jo også mange fine modeller.
Japanske biler har god driftssikkerhet, men du verden så kjedelige biler!
Germanlook
20:44 5.03.2008
VOLVO XC90!!!! kongebil!!!!! jeg har vært Audi-fan hele tiden og byttet Allroaden ut med Volvoen, og nå er jeg frelst!!
den er med partikkelfilter altså......:)

Ellers må jo en Tuareg eller Range rover Sport også vært småkonge!

Hilsen bilinteressert snart 2-barns mamma med 2 hunder og mann
(får plass til alle!)
Anonym
10:04 22.04.2008
Æ har kjøpt mæ volvo 245, de e jo tidenes familietralle:)
Kælle
01:22 14.04.2008
9,5 TDI stasjonsvogn
kaii
23:08 29.04.2008
Ingen som har nevnt MAZDA 5?!!
Verdens beste bil med GOOOD plass både foran, i midten og bak. 7-seter som legges perfekt ned til 5-seter med kjemperomslig bagasjeplass.
absolutt sprek nok for den som ikke setter millionstandard.

bør sees:-D
oktoberbarn i magen! (pp1.5år)
12:15 29.05.2008
Drømmebilen er en Range Rover Sport, eller Audi Q7 :)

Mannen kjører Toyota Celica, og jeg den nye Avensisen. God plass, og kjempe god å kjøre!
Anonym
20:46 12.06.2008
Nissan Qashqai!

Vi fikk ny i dag! Hurra!
Loddengaard
23:07 16.06.2008
Jeg har nå en SAAB 93 sport combi. Mulig jeg trenger noe som er større.

Drømme bilen er en Mitshubitsi Outlander 2,5 turbo.<

Den mest praktiske bilen blir en VW Caravel 2,5 tid
Siden vi har 2 barn fra før og skal ha en til nå snart. Dyra skal også med på tur, så plass det trenger jeg. Blir snart så en trenger en LASTEBIL! :D
klar for å bli pappa
13:28 24.06.2008
Hmmm, drømmebilen måtte vel være en GMC Yukon XL med gratis bensin hehe.

Kjører isteden en Volvo 740 Turbo 88 modell ...det er en grusom verden! =)
Gorgonvaktmester
13:55 7.07.2008
A8
jds24
21:37 8.07.2008
X5 eller Range Rover Sport.

Må nøye oss med en 2009 mod Golf stasjonsvogn med DSG og masse utstyr, fin den også :-)
snute
09:07 9.07.2008
bmw 320 cab (men bor i spania) :-) men tror jeg hopper over til Audi A6 avant. eller kanskje en Land Rover.
newman
14:55 5.08.2008
Vi har bare en liten kar på litt over 3 år, og dermed har vi ikke noe behov for stor plass. Derfor kjører vi en liten Honda SUV. Når nestemann kommer er det fremdeles nok plass i bilen. Likevel blir den nok byttet på grunn av alder (2001 modell) og påløpende vedlikeholdskostnader.

Diesel tror jeg ikke jeg vil kjøpe neste gang. Selv med partikkelfilter forurenser nye dieselbiler mer enn jeg liker. I tillegg er det plagsomt mye støy, og uten automatgir blir det myyye giring på lokal bykjøring. Derfor sikter jeg mot bensin og automatgir.

Samboern (mamma) liker å sitte høyt, men jeg er ikke så glad i disse små "vingle-jeepene" som CR-V, X-Trail osv. Et godt alternativ er halv-SUVen Nissan Qashqai. En vanlig Audi A3 Sportsback med 125hk bensin og Q-Tronic (DSG) er heller ikke så dumt, men da sitter ikke mamma så høyt som hun vil. Brukt er BMW X3 er fint alternativ.

Drømmefamiliebilen er akkurat nå en MB E300 Bluetec eller en utslippsvennlig BMW 5-serie.
Papageno
15:02 5.08.2008
Berlingo er en glimrende bil. de har skyvedører bak så du lett kan sette inn barnesetet og du kan sette vognen rett inn bak uten og legge den sammen. Helt perfekt.
moni08
09:34 6.08.2008
Berlingo er fin og har litt antistatusstempel. Nå er det nettopp kommet ny modell: http://www.citroen.no/CWD/NO/Transport+cars/Berlingo/

Mazda 5 er en annen fin familiebil med skyvedører:
http://www.mazda.no/Showroom/Mazda5
Papageno
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------