Ads
Søk i:
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

I møte med Helsevesenet

Her kan du komme med hjertesukk over håpløs, eller skryte av god, behandling hos helsepersonell. Det er ikke lov å bruke navn, verken på seg selv, helsepersoner eller aktuelle behandlingssteder. Det strider mot personvern loven. Har du noe du vil ha formidlet videre til de styrende helsemakter, så skriv inn her, så skal vi formidle det videre.
Til aksjonen mot fødekaos: vedrørende overtid.
14:31 4.12.2006
Hei!
Fødte min datter 16 dager på overtid på Bærum sykehus. Hun fikk akutt asfyksi fordi hun mellom dag 15 og 16 har bæsjet i fostervannet, noe som blokkerte lungene hennes. Synes det er på tide at det blir nedlagt klare retningslinjen på å begrense overtid over 12 dager, da undersøkelsen "Sett igang fødselen" som sto på trykk i A-magasinet for ca en måned siden viser at det er stor risiko for skader/komplikasjoner dersom man lar mor gå mer enn en uke over termin- eller over uke 41 som undersøkelsen sa. Jeg blir frustrert av å tenke på at asfyksien hos min datter neppe hadde oppstått dersom jeg hadde blitt satt igang senest 14 dager over termin- men Bærum har godtatt opp til 3 ukers overtid innenfor sine retningslinjer..!

Da jeg en periode var bekymret for sen blikkontakt hos min datter(noe som nå er fint heldigvis) og var inne på "Barn med funksjonshemninger-forumet" her på DiB, viste det seg under en lenke om Cerebral-parese at alle har gått på overtid!! Nesten alle ble født ved Bærum sykehus og alle barna har fått asfyksi..! De andre barna har større eller mindre grad av CP grunnet oksygensvikten, min datter var heldig.

Synes det er på tide at medisinske hensyn går foran økonomiske når det gjelder å sette igang fødselene! Og argumentet om at det er bedre medisinsk at fødselen starter av seg selv er tydeligvis feil- da denne undersøkelsen i A-magasinet nå viser det svært mange kvinner har tenkt- at det er tidoblet risiko for dødfødsel og skader dersom mor går mer enn ti dager over termin.
Månebarn og lille Selma 16.9.
Sv: Til aksjonen mot fødekaos: vedrørende overtid.
22:55 14.12.2006
Veldig godt poeng! (Som jeg ikke hadde tenkt på om du ikke hadde fortalt din historie her.
Jeg la til ønsket under Nasjonale retningslinjer her:
http://www.altern.no/opprop/maal/retningslinjer.html
Kan jeg legge ut din historie på nettsidene?
Nira
23:32 5.01.2007
Huff ja, gutten min bæsja også i fostervannet. Jeg ble igangsatt 14 dager over tiden (hadde vært på kontroll 9 dager over, da var alt fint). Endte med hastesnitt, gutten måtte rett ut av op.salen og ble liggende på nyfødtintensiv det første halve døgnet..

Har heldigvis gått bra med han da, men jeg tenker mye på dette med overtid igjen nå. Sa til legen min at jeg tenker IKKE å gå 14 dager over igjen, jeg følte ikke det var trygt forrige gang, og vil nok ikke føle det tryggere denne gang..
Lillegull17.11.05+spire-i-mage
22:54 5.04.2007
Hei
Kjenner meg utrolig godt igjen i historien din, lang overtid, samme sykehus og mye likt i forhold til hva døtrene våre har vært igjennom.
Send meg gjerne mail til yvonne79@mac.com.
yvonneyvonne
23:00 23.05.2008
jeg gikk ikke på overtid men gutten min kom veldig fort på termindato,,
målte 4 på apgarscoren , og lå natta over på intensiven ,, fikk kramper og anfall dagen etter ,, lå 3 uker på intensiven etter det ,,, ble dopet ned rett og slett, tok ultralyd av hjernen , viste store skader!!!
men vi har hatt flaks hatt alle tiders oppfølging og i og med at han ble lagt i søvn fikk hodet reparert seg ,, er enda til oppfølging,, men regner med total friskmld. til høsten,, når han var 2 dager gammel holdt vi på å miste han , nå er han 15 mnd og er vårt lille mirakel
hagse
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------