Her kan du komme med hjertesukk over håpløs, eller skryte av god, behandling hos helsepersonell. Det er ikke lov å bruke navn, verken på seg selv, helsepersoner eller aktuelle behandlingssteder. Det strider mot personvern loven. Har du noe du vil ha formidlet videre til de styrende helsemakter, så skriv inn her, så skal vi formidle det videre.
Er det vanskeligere å få epidural i fellesferien??
15:05 5.12.2006
Når det er fellesferien om sommeren er det vel dårligere bemanning på fødeavdelingene enn ellers på helt vanlige hverdager i året. Når det er dårlig bemanning på sykehuset så er det vel vanskeligere å få tilgang på anestesilege til å gi epidural. Jeg lurer på om det kan være vanskeligere å få bestilt epidural bare fordi man er redd for fødselsmertene hvis man føder i fellesferien? I sommerferien så skjer det dessværre flere bilulykker enn på vanlige hverdager ellers i året, så da er det vel større fare for at den anestesilegen som er på jobb på sykehuset kan være opptatt med skadede pasienter når man kommer inn for å føde?
Stemmer det at man bør forberede seg på å måtte føde uten epidural når man skal føde i fellesferien?
nøffemor
Sv: Er det vanskeligere å få epidural i fellesferien??
17:53 12.12.2006
Hei! Er det noen her inne som kan svare meg på dette?!!
nøffemor
Sv: Er det vanskeligere å få epidural i fellesferien??
10:10 22.01.2007
Det spørs vel litt på hva slags sykehus du skal inn på, kapasitet osv. Mange sykehus vil ha flere anestesileger på vakt på dagtid pga planlegte inngrep osv, mens det i helger/på nattestid ikke er like stor kapasitet mtp. anestesipersonell. På sykehuset jeg fødte på sist (Ahus) opplyste de på fødselsforberedende kurs at man som fødende ikke kunne regne med å bli prioritert dersom det var pasienter med mer akutte behov inne og det synes jeg er et greit utgangspunkt. Håper selv jeg kan få epidural ved neste fødsel, ventet rundt 3 kvarter på anestesilege sist (søndag ettermiddag om vinteren). Men jeg vet ikke hvordan prioriteringene settes dersom det kommer inn fødende med uttalt fødselsangst som har snakket med fødeavd. på forhånd. Krysser fingrene for at vi får epidural ved behov/ønske begge to:)