GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Dette forumet er for deg som vil fortelle om gode erfaringer rundt hjemmefødsel. Vil du diskutere om emnet besøker du Hjemmefødsel -diskusjon

Hjemmefødsel -gode erfaringer

Vurderer hjemmefødsel.
13:00 11.12.2006
Jeg vurderer hjemmefødsel, men er det noe hjelpemidler man kan få hjemme. Med mine to andre fødsler var jeg veldig glad i lystgassen er det noe jeg kan få hjemme?
prøver31
Sv: Vurderer hjemmefødsel.
17:07 29.12.2006
Tror ikke du kan få lystgass hvis du føder hjemme, men du kan jo ev. snakke med ei hjemmefødseljordmor om det.
epletre
18:05 29.12.2006
Hei prøver 31.

Jeg fødte hjemme i 1999 i kommunen Ås. Eneste smertelindring jeg hadde var varmt vann og masasje. Du kan sjekke med den jordmoren som tar hjemmefødsler i ditt område, for jeg har lest at noen av de driver med akupunktur. Lystgass tror jeg er helt utelukket.

Men til "trøst" vil jeg si det at min fødsel hjemme (som var nr 3) var den minst smertefulle for her skjedde alt i kjente omgivelser i mitt tempo osv. Jeg var trygg, og dermed ble det mindre smertefult:o)

Går nå gravid med nr 4, som jeg også har tenkt til å føde hjemme. Denne gangen bor jeg i ny kommune men jordmor her virker like trygg og god.

Lykke til :o)
vanndame70
11:08 4.01.2007
Hei!

Jeg fikk vår tredje jente hjemme, uten lystgass,men med akupunktur!! Det finnes noen nåler som settes i punkter på kroppen som gjør at de erstatter pethidin og lystgass, og som virker MYE bedre fordi de frigjør kroppens normale smertelindringssystem!!
Anbefales på det sterkeste, og etterpå er du og ungen helt uten kjemiske påvirkninger!! Det var min beste fødsel, og nå planlegger vi en hjemmefødsel til!!

scratch?
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------