Dette forumet er for dere som har opplevd fødselen som en tøff sak, men som ikke er deprimerte, men kanskje heller har posttraumatisk stresslidelse. Såkalt PTSD. Det er ikke alltid like lett å skille på PTSD og en depresjon, så derfor vil det være glidende overganger her. Så ta for all del vel i mot de som sliter -uansett årsak!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Flere som har "sure" muskler og blir sliten av ingenting?!?
21:22 4.01.2007
Bare en liten tur på butikken, og det kjennes ut som om jeg er med i et maraton. Får ofte veldig sure muskler, kjennes ut som om alle musklene i kroppen får for lite oksygen...Ofte kombinert med litt hjertebank. Jeg orker nesten ikke tanken på å gå opp ei trapp. Er 27 uker på vei. Jernlagrene er ok, likadan blodtrykket....Flere som har kjent dette?
(Har ikke trent siden jeg ble gravid)
Anonym
Å ja da!
03:18 5.01.2007
Jeg gikk til lege for sjekk fordi jeg ble så veldig sliten og etterhvert svimmel. Alt var ok, men jeg ble sykemeldt. Så vidt jeg orket å lufte hunden.
Jordmora anbefalte meg et flytende jerntilskudd for å bygge opp lagrene til jeg har termin 7, februar. Tror det grunnen til at jeg føler meg bedre nå.
Blir fortsatt fort sliten, men jeg kan gå en tur med hunden og jeg har fortsatt litt overskudd.
Ellers har jeg perioder hvor jeg sover dårlig. Tett nese og do besøk om natten holder meg våken innimellom. Det påvirker vel litt det også.
Anonym
Sv: Å ja da!
10:50 4.03.2007
Ja hadde det sånn. måtte sove etter trening. Henger i litt ennå to år etter, men myyyyye bedre.
Anonym
Sv: Å ja da!
12:50 9.08.2007
uff ja føler med deg. orker nesten ingenting jeg.....er 15 uker på vei bare. Tugnt hode, svimmel, sliten.......ikke noe overskudd her i gården nei
hei, jeg logget meg akkurat på for å sjekke opp dette.
jeg har det akkurat slik som du beskriver...er også i uke 27.
kjenner at full jobb og en ettåring er mer enn nok for tiden...alt annet er på vent :)
Anonym
Sv: Flere som har
22:32 23.10.2007
Det kan komme av b vitamin mangel. Prøv det, ta et par tabletter hver kveld. Ikke sikkert det er nok, men prøv. Trenger uansett eksrta vitaminer når man er gravid.