Jeg kjøpte et søtt lite kosedyr nesten med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Det var så koselig å kjøpe inn en liten ting...
Ellers er folat er jo viktig. Men det meste av utstyret venter jeg med til det nærmer seg. Mye kan jo skje.. Sikkert lurt å vente til du har vært på ultralyd (hvis du skal), som en over her nevnte... Det er jo ikke verdt å vente med alt helt til siste uka heller... En kan få bekkenløsningsplager og bli tung og sliten eller føde for tidlig, så...
Det sies jo at de fleste gravide er i best form mellom når de er mellom 20 og 30 uker, så kanskje dette er tiden å begynne å handle litt... Ikke noe vits i å stresse med utstyret, men kos deg med innkjøpene.
Mannen min ville jo ikke være med og handle noe før de siste ukene til førstemann... Men det ble jeg litt stresset av, så jeg handlet det meste selv. Men vogn og bilstol ville jeg ha med han på, og det ordnet vi den siste måneden.. Det gikk fint det, men så fødte jeg dagen før termin også. Ikke alle er så heldige med timingen... ;-)
|