GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 1. trimester

Kjøpeguiden 1. trimester
Her kan dere diskutere hva som er nødvendig og bra å bringe inn i huset når man er i første trimester. Hvilke produkter er de beste eller billigste, foreksempel vitaminer?
Vi har laget en oversikt over noen av tingene, og er det noe dere syns mangler, så send gjerne en mail til oss på tips@barnimagen.com

Les også: Kjøperåd 1.trimester

Når begynne å kjøpe inn?
09:16 19.01.2007
føler at dette kanskje er et litt teit spm, mn må jo få svar noen plass:p
hva er det viktigste å handle inn/gjøre klart/forberede i 1. trimester?? er ca 7 uker på vei nå, skal begynne å legge v penger hvar mnd fra jeg får stipendet neste uke, mn er det noe jeg burde kjøpe inn nå de siste 5 ukene av trimesteret??

setter stor pris på svar=)
christetinah
Sv: Når begynne å kjøpe inn?
00:33 23.01.2007
Heisann...

Det er ikke noe teit spørsmål å komme med, men det jeg ville ha gjort er å legge til side litt penger slik som du tenker å gjøre også heller ta å bruk pengene på å kjøpe det litt mammaklær til den tiden kommer om du ikke trenger det allerede...men noe generellt å kjøpe til 1,trimester er det ikke...
Lykke til videre...
Simelisa
14:20 25.01.2007
tusen takk:) setter stor pris på svar:)
christetinah
23:20 7.02.2007
en ting bør du kjøpe om du ikke allerede har gjort det da,og det er folat! er viktig for fosteret sies det:-)
prøvekluten
20:22 12.02.2007
Ville i alle fall ventet til ordinær ul i uke 18.
positivtest
18:08 28.10.2007
litt dumt spm, mn hva er folat`?

Anette20-
Anette_20
22:29 8.11.2007
Folat er B vitamin som du får kjøpt på apoteket. Det forebygger ryggmargsbrok hos fosteret. Det er anbefalt å ta folat de 3 første måndene.
Anonym
21:40 23.04.2007
Jeg kjøpte et søtt lite kosedyr nesten med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Det var så koselig å kjøpe inn en liten ting...

Ellers er folat er jo viktig. Men det meste av utstyret venter jeg med til det nærmer seg. Mye kan jo skje.. Sikkert lurt å vente til du har vært på ultralyd (hvis du skal), som en over her nevnte... Det er jo ikke verdt å vente med alt helt til siste uka heller... En kan få bekkenløsningsplager og bli tung og sliten eller føde for tidlig, så...

Det sies jo at de fleste gravide er i best form mellom når de er mellom 20 og 30 uker, så kanskje dette er tiden å begynne å handle litt... Ikke noe vits i å stresse med utstyret, men kos deg med innkjøpene.

Mannen min ville jo ikke være med og handle noe før de siste ukene til førstemann... Men det ble jeg litt stresset av, så jeg handlet det meste selv. Men vogn og bilstol ville jeg ha med han på, og det ordnet vi den siste måneden.. Det gikk fint det, men så fødte jeg dagen før termin også. Ikke alle er så heldige med timingen... ;-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------