Her kan du legge inn tips om kule ting enten som andre kan kjøpe eller ta en titt på, så legg det ut her. Dette skal ikke være en salgsside for egen produserte ting til salgs, de skal få en egen debatt.
Vennlig hilsen jordmor Siri
barn og ski; noen kreative forslag eller informasjon?
01:10 1.02.2007
Hei, jeg studerer produkt design i England og skulle så gjerne hatt litt hjelp og opplysning til mitt hovedprosjekt. Foreløpig prøver jeg å samle tilstrekkelig informasjon til å forme oppgaven skikkelig, alle ideer og tips taes imot med stor takk.
Jeg kaller oppgaven min ski-buggy foreløpig. Jeg er ute etter dine erfaringer med å lære barnet ditt å gå på ski og hvordan du og barnet opplever det å bruke pulk, spesielt etter at de har begynt å bevege seg på ski på egenhånd også.
Jeg har en følelse av å drasse med seg pulk og pakke ungen opp og ned kan være til mer besvær enn enkelt og greit. Har jeg rett? Når det er bart ute ser man ofte familier gå tur med barnevogn, så barnet kan gå og sitte i vognen som det vil, bevege seg litt fritt. Jeg ønsker å se om jeg kan komme opp med et hjelpemiddel som vil gi både barn og voksen litt mer frihet i skiløypa, enten å lage en pulk som er lett å stige av/på med ski og gjerne uten hjelp fra forelder. Kanskje noe som er lett og ta på ryggen som sekk når barnet går selv, så forelderen lettere skal kunne bevege seg og hjelpe til, eller et trekk-system som fungerer som en nærmest som en ”ski-heis”. Er det et lite marked for dette? Har du noen gode ideer, eller er det noe spesielt du irriterer deg over når du drar ut på tur med barn?
Hovedvekten er lagt på perioden fra de begynner å gå på ski til de er gamle nok til å klare å gå en passe lang tur. Hvilken alder er dette, hva sier dine erfaringer? Hvor lenge brukte du vogn/pulk til barnet ditt for lengre turer?
Jeg setter veldig stor pris på all tilbake melding og håper jeg med dette kan åpne en litt kreativ diskusjon.
Sv: barn og ski; noen kreative forslag eller informasjon?
12:46 12.04.2007
Hei!
Du har ikke fått noen svar du? Er det for sent å svare tror du?
Jeg tror ideen din er veldig god. Jeg har hørt (og forstått) at hvis barna skal bli glade i å gå på ski, må de få ta dem av og på så mye de vil til å begynne med. Jeg har ei datter på to og et halvt år som har fått lov til nettopp det nå i vinter, og hun gleder seg til å ut på ski. Men nettopp på grunn av at hun vil av og på med skiene hele tiden, har vi vært ganske stasjonere i snøen i vinter. Det blir ingen store utflukter når vi ikke har pulk.