Sitter her med den store magen min og gleder meg til å få fødselen overstått. Ble utsatt for en veldig stressende legekontroll med påfølgende stressende innleggelse på torsdag. (Egentlig var det hele veldig unødvendig og fryktelig slitsomt, men de er jo så forsiktige av seg, i fall det skulle skje noe) Men nå er jeg i hvertfall kontrollert alt som kontrolleres kan, og alt er bra.
Nå har jeg bare litt over to uker til termin (kvinnedagen 8. mars). Har pakket sykehusbagen. Har strøket babydynetrekkene, vasket babypleddene, og ordnet med barnevognbagen så den er klar til å soves i. Storesøster på straks 3 hadde veldig lyst å legge seg oppi der. Hun har valgt ut sutter til babyen, og da ble de selvsagt rosa, selv om vi ikke vet hva slag det er inni der.
Nå er det bare venting igjen. Veldig tung og lei, men slik skal det jo være. Føler meg jo priviligert allikevel at jeg snart skal ha en liten bylt her.
Har tenkt endel på deg også, spes. i og med jeg går mye forbi der du bor. Du skulle jo ha gått rundt og vært like rund og lei som meg nå! Det var fryktelig trist med vesle Sander! :`(
Man blir jo fryktelig lei på slutten da,men det er vel kanskje en del av kroppens prosess på og forberede seg på fødsel.Det er gøy når barna gleder seg da.
Lurer veldig på hvem du er altså, kan ikke si jeg har lagt merke til noen høygravide på utsiden av det gamle "kråkeslottet" jeg bor i.
Trist med lille Sander ja.- vi prøver og ta godt vare på hverandre, det går fremover............også litt tilbake noen dager.
Må si jeg misunner dere veldig.
Ønsker deg masse lykke til
Jeg ruller snart!!!!
Det er 28 dager igjen, og "alle" sier: "det ser jo bare fint ut da, det er jo baaaare magen". Ikke føles det fint, og det eneste jeg vil er å ha snuppa ut! Hvis det blir en gutt har jeg et lite problem...et rosa ett for å si det sånn!
Vet at dette er bagateller i forhold til hva du har opplevd, og det tenker jeg faktisk på hver gang jeg er lei!
Dere må passe godt på hverandre, og ikke holde vonde følelser inne!
Ja, det er bagateller....kjenner jeg blir irritert når jeg leser om andre som klager,-og prøver alt mellom himmel og jord for og få startet fødsel...men føler at jeg ikke kan bry meg heller.......-da blir de vel skrekkslagne stakkar.(må innrømme at jeg har vært høygravid og lei to ganger selv.....men etter denne opplevelsen setter man ting i litt annet perspektiv)
Må si du imponerer stort ved å jobbe fullt ennå altså. Fatter ikke hvordan du holder ut.....
Blir godt for deg å gå hjemme og pusle noen uker nå da..
Jeg har begynt og jobbe 50%. Går stort sett greit, men tårene kommer noen ganger. Har jo en jobb hvor jeg møter mange faste kunder......og mange av de har jo gledet seg med meg.......
Men når de spør om alt har gått bra med den lille kan det bli noe tøft.
Ønsker deg også lykke til.
Hyggelig og prate litt med dere her igjen....( inne og sniker ganske ofte....hadde jo ikke termin før 18/3.....dette skulle vært siste arb.uke)
Hvis du går ned bakken fra der du bor, ned mot eldresenteret og følger veien mot venstre ved fotballplassen et lite stykke forbi den lille gangstien.... der bor jeg.
Måtte kaste inn håndkleet på jobben i begynnelsen av desember. Jobber i eldreomsorg, så det var mye løft og fæle arbeidsstillinger, Det er deilig å hatt fri, men ventetiden virker veldig lang når man ikke jobber. Men fra av i går er jeg i hvertfall ikke sykmeldt lenger, da gikk jeg ut i permisjon. Fikk vedtaket om foreldrepenger her om dagen.
Jeg vet ikke om du vet dette, men du skal ha rett på engangsstønaden fra trygdeetaten. Det er ikke noen trøst, men det er jo penger å få med seg.
Vanligvis... men jeg vet det utbetales også til de som mister. (etter et visst antall uker, visstnok.) Om de som har mistet, ville hatt rett på permisjon hvis barnet klarte seg, det vet jeg ikke.....
Har prøvd å finne et klart svar på nettet, men regelverket er litt kronglete å forstå og jeg finner ikke noe greit svar på NAV sine nettsider. Men siden du jobber igjen, så antar jeg du ikke har fødselspermisjon. Du skal uansett ha en eller annen støtte fra trygdeetaten pga fødsel.
Jeg vet ikke om du har hatt noe kontakt med de, men hvis du ikke får noe fra de, så bør du snakke med de der nede. De kan sikkert gi deg et bedre svar enn hva jeg kan.
Har ikke hørt noe om den stønaden, men de informere en vel ikke om det heller. Vi får inntil 17 000 i støtte pga begravelse.............og godt er det.....det er virkelig dyrt. Med stenen hans(og den er ikke dyrest) kommer det på ca 28 000...
Kan jeg være så frekk og spørre hvorfor du måtte på en slik grundig kontroll??? Du bør jo ikke svare da....
Ja. de er dårlig til å informere om den støtten. De kontakter ikke akkurat de aktuelle personene ang. det. Men snakk med NAV, jeg er overbevist om at du har rett på noe. Støtten er jo for hvert barn som er født, og da skiller de ikke mellom hvorvidt barnet har klart seg eller ikke.
Man kan i normale tilfeller velge bort permisjonen og velge engangsstønad... så det er ikke kun forbeholdt de som ikke har rett til permisjon.
"Det er ingenting i veien for at mor, eller far som adopterer alene, kan unnlate å fremsette krav om foreldrepenger og i stedet kreve engangsstønad" - sitat NAV
"Når et svangerskap har vart i 26 uker, regnes forløsning etter dette tidspunkt som en fødsel. Engangsstønaden kan da utbetales, selv om det ennå ikke er skjedd noen fødsel." -sitat NAV
.. en kan lure på hvorfor jeg måtte på slik grundig kontroll... hadde ikke lyst til det.
Legen målte et høyt BT på kontroll, og selv om jeg ikke hadde noen andre symptomer til det, ville han sende meg til kontroll for svangerskapsforgiftning. Jeg prøvde fortelle ham, og jeg har fortalt ham før at jeg får angst for BT-målinger fordi jeg er redd for at det skal være høyt, og jeg skal bli sendt til div behandling og undersøkelser.
Så jeg måler det selv hjemme, og der er BT normalt, men legen ville allikvel ringe inn å høre med SØF, og de sa at han skulle sende meg avgårde, og da gjorde han det.... og dermed begynte snøballen å rulle.
Jeg fikk jo ikke akkurat noe lavere BT av å bli sendt til SØF, for da er jeg enda mer redd for at de skal måle høyt BT, og legge meg inn og sette i gang noe behandling, Så da har BT steget ytterligere... og selv om alle andre prøver er ok, så er det ingen som tør sende hjem meg med slikt trykk. De vil ikke stå til ansvar for det, så da er det greiest for de å legge meg inn... ingen hører på meg at det bare er überstress fra min side.
Så jeg ble testet (og dobbelt-testet) for det som testes kan. Og ingenting var galt annet enn det dumme BT mitt.
Var i utgangspunktet veldig trøtt, hadde sovet dårlig, Og så legekontroll 8:30 ... og så hele dagen frem og tilbake til SØF og kontroller og alt mulig. Veldig sliten!! Og får ikke snakket med noen som bestemte hvorvidt jeg kunne få dra hjem før 23:30. Hun ville i utgangspunktet ikke sende meg hjem hun heller fordi hun sa det hun også.. ".... hvis det skjer noe, er det mitt ansvar som har sendt deg hjem", men hun kom tilbake litt etterpå og da hadde hun snakket med en overlege som var tøff nok til sende meg hjem,,, så da fikk jeg heldigvis kommet meg hjem, så jeg slapp sove der...
BT var helt normalt igjen dagen etter da jeg målte det selv...
Det er jo positivt at de tar ting på alvor da.....og godt det gikk bra med deg og den lille.
Det er vel stygt av meg å si det, men gid min lege var like ivrig.
Synes det er greit de er observante på SØF også, de var enestående mot oss der inne. Pratet med hun det desverre stod om i avisen igår...de var også veldig fornøyde med de på B3.
Vi er visst nære naboer alle vi tre som skravler her inne...HEHE, verden er ikke stor altså.
Må si jeg misunner lavemeg som skal flytte inn i helt nytt hus altså....
Det er jo greit å vite at alt står bra til, selv om det var en veldig stressende dag... De er veldig grundige, når de først setter i gang iallefall.
Men BT måler jeg kun selv fremover, for det de måler på meg er ikke representativt... he he
Hei.
Ringte NAV og spurte om den stønaden du pratet om.....Det er de som ikke har jobbet lenge nok til og få lønn under permisjon som har krav på den..
Synes du ble avfeid litt for lett der, for det stemmer ikke....
For i flg. NAV sine egne sider, så har alle rett til å velge engangsstønad. Ikke bare de som ikke har opparbeidet seg rett til foreldrepenger.
Dessverre skriver ikke NAV noe konkret hva som skjer i tilfeller som ditt, men siden du ikke har mottatt noen støtte pga fødsel, så ser jeg ikke noe i veien for at du skal søke om engangsstønaden.
Klikka meg inn på mistet barn-forumet her.. og ser nede på lista ei som skriver om engangsstønad etter å ha mistet. Hun skriver ikke så mye ellers, men der er det i hvertfall en som har mistet, som har hatt rett på den...
Maser kanskje mye om dette her nå, men jeg gir meg ikke helt på dette.
Skal selvsagt informere alle om fødsel, når den enn måtte komme. Håper den drøyer litt til nå, da mannen min har klart pådra seg VANNKOPPER. (Og datteren min får da sikkert det også) Heldigvis er jeg immun.
Stakkars mann, jeg føler virkelig med han. Fikk det selv som voksen samtidig med barna mine,-i tilegg hadde jeg gallesteinproblemer....
Var så dårlig at jeg måtte spøre min mor om hun komme å passe oss :-)
Er vel det greieste at den lille slipper dette så tidlig,stakkar...
Orker ikke krangle med de på NAV, har vært nok annet og styre med...
men skal innrømme de hadde kommet godt med nå...
Jeg vet ikke hvilket slag jeg venter. Spurte på UL, men de klarte ikke se hva det var.. ....Jeg har en liten følelse av at det er ei jente til.. men en overraskelse blir det allikevel :)
Heldigvis så har babyen immuniteten min i minst 3 mnd, ellers ville det faktisk vært ganske farlig for den å få vannkopper som nyfødt.
Men jeg tenker litt på mannen min hvis fødselen skulle begynne nå... så er det vel kanskje ikke så populært å få inn ham, med en så smittsom sykdom på føden...
Siste jeg kan si ang. NAV... er at du kan jo bare sende søknadsskjemaet sammen med kopi av fødselsattest, eller en legeerklæring. Enten får du eller så får du ikke. Da slipper du krangle eller snakke med de. (Siden de ikke virker å være helt klar over sitt eget regelverk, de heller)
Det er det samme skjemaet som ved søknad om foreldrepenger.
Da får du jo bare tilsendt et vedtak i saken. Er jo lov å prøve...
Himmel og hav,-blir nervøs på dine vegne nå. Håper du klare og"holde" igjen til dette er over.
Mener og ha hørt engang at andre står i fare for og bli smittet før koppene kommer.
Husker det var mange rundt oss som fikk vannkopper...bodde i blokk for sikkerhetsskyld :-)
Ja, det er fryktelig smittsomt, og man er smittsom fra 2-3 dager før koppene kommer, frem til alle koppene har fått skorpe.
1.2 uker er det vanlig at det tar, visstnok... .. (han er vel ferdig med én uke nå.)
Og hvis jentungen nå har fått i seg viruset noe som dete r 90 prosent sjangs for... så kan man med inkubasjonstiden regne med at hun får vannkoppeme en gang mellom 1 og 10 mars (sånn rett oppi termin.)
Sønnen min har klart seg unna 2 ganger i barnehagen nå...elvom det beste hadde vært at han hadde fått det som liten.
Har hørt at noen bare får en liten prikk, men jeg så ut som en stor prikk hele meg. Jeg var heldigvis liten..
Håper det går greit for dere begge, og at dere får kontroll på alle kopper som er her allerede og evt kommer før småtrolla kommer.
I dag skal jeg i 40 års lag til nabo`n, må si jeg gruer meg....,men skjærer det seg, er det jo ikke lange veien hjem. :-)
Fått klippet meg og greier, det var i hvertfall på tide........har liksom ikke fått mannet meg opp til det før nå......(Hun visste at jeg ventet i mars,så jeg har gruet for det besøket siden jeg bestilte timen)
Det gikk ganske greit da....
Ha en riktig god kveld jenter, jeg tar et galass rødvin for dere begge idag. :-)
He he, hun vil holde seg ung i veldig mange år hun da! :-)
Igår kveld når jeg skulle reise meg fra stolen, sviktet det ene benet mitt,gikk i gulvet med et brak....så idag har jeg vært på røntgen....heldigvis ikke brudd, men krykker er nå blitt nye følgesvenner....
Håper uflaksen min er brukt opp for mange år nå.
Krykker og snø ja.... det er jo liksom glatt uten nå.. var på helsestasjon hos jordor i dag, og det var like før jeg satt meg på rumpa utenfor.. he he. da måtte Kynningsrud ha kommet med krana.. Jeg jobber siste dag i morgen.
Helsestasjon i søsterveien? Den bakken der er ikke helt god...
Du har vært seig til å holde ut i jobb, lavemeg.
Jeg føler meg som en invalid. Har litt dårlig samvittighet, da jeg egentlig har lyst å dra jentungen på akebrett... men ryggen og hofta bare vil ikke! Men da gruer jeg meg ikke akkurat til fødselen heller :-D
Vet ikke. Håper det bare er for noen dager. Legen har teipet det opp,noe støttebånd i ankel hadde fått litt hard medfart mente hun.
Får sitte på med en kollega til og fra jobb :-)
Må si du har vært seig til og holde ut i jobb lavemeg.
Når hadde dere termin igjen? Misunner dere så veldig jenter...
Håper vi får det til og klaffe ganske fort her igjen. Har prøvd meg hos noen av de som kan "se" her inne, men desverre ikke fått svar...ikke så rart kanskje........mange med meg som lurer på ting har jeg sett.
Karrestad helsestasjon ligger i Søsterveien ....go figure..
Jeg har termin 8 Mars, men jeg føler meg veldig klar for å sette i gang litt før! Som andre på forumet... fullmånen til helga hadde passet meg ypperlig!
Jeg hadde UL termin 18 mars, merker det blir tøffere jo nærmere vi kommer denne datoen men...... det er heldigvis en søndag, så jeg slipper jobb den dagen. Igår lagde vi en lten søt snømann på plassen til gutten vår. Vi er der hver dag og passer på at lysene hans brenner,ønsker han en god natt og at vi kommer tilbake dagen etter....
Håper dere kan si ifra om dere synes det er ubehagelig at jeg prater om Sander, er litt redd for og "kvele" folk...
Var på NAV og leverte SM i stad, og spurte om den berømte engangsstønaden bare for og ha gjort det.......Joda, svarte mannen- den har dere krav på???????!!!
Når jeg ringte tidligere og spurte fikk jeg nei...... Så vi fylte ut søknad, men jeg tror ikke dette før jeg ser det...
Jeg synes det er helt i orden du snakker om Sander. ...og helt naturlig at du gjør det. Det er nok verre for deg at vi snakker om våre små, som minner deg om hvor vanvittig urettferdig det er det som skjedde med din lille gutt. Kan tenke meg det også vil stikke til i hjertet å se barnevogner trille utover våren...
Det er ikke noen klarlagte regler med når man feirer skuddårsbursdag. Vi har feiret den når det har passet slik. Har blitt 1 Mars. (som jo ville vært 29. hvis det var skuddår) Så i år feirer vi i morgen. I fjor feiret vi også 1 mars, men det var mest pga Depeche Mode konsert i Oslo 28 feb. Så LITT greit er det jo med fleksibel bursdag.
Men jeg synes det er stas med skuddårsbarn. Det er litt spesielt, og veldig lett for folk å huske :-)
Og neste år er det jo faktisk skuddår! Hennes første ordentlige bursdag!
Eneste som er kjipt i år er at jeg ikke kan invitere alle jeg hadde tenkt pga. potensiell smittefare for vannkopper.
NAV
Nå skal du se du får penger. Det er jo bare rett og rimelig at du har krav på det også. Da har det jo vært litt nyttig at jeg er vært litt plagsom og mast på deg om dette..
Men det er vanvittig dårlig at det er så lite kjent. De burde uoppfordret informere om det!
Var det den Depeche Mode konserten som det snødde så SINNYSKT???? Jeg var nemlig i Gøteborg på den samme konserten helgen før, og kunne fått billetter til Oslo... men klarte ikke å komme meg hjem fra jobb tidsnok pga av snø!!!
Jeg syns ikke det er underlig at du skriver om Sander! Helt naturlig. Men klarer folk å være naturlig mot deg? Er det noen som snakker om det? Hva er det beste for deg at folk sier?
Nå er jeg hjemmefrue.. en litt frustrert en da men... he he.. skal ha en time trening i dag, men det blir mye kommandering og lite jeg får gjort selv. Magen er STOOOOOR, og det er ikke tull!!
Ja, det var den konserten det snødde så sinnsykt. Vi satt fast i trafikken i noen timer ved innkjøringen til Oslo, og kom litt for sent til konserten. Gikk glipp av begynnelsen, dessverre...
Men heldigvis så kom de jo også til Quart'n. Så da kjøpte vi oss dagspass, og stilte opp helt foran ved scena... med hjemmestrikka luer med hanekam ala. Gore. Var en fantastisk konsert!!!
Og vi hadde kontinuerlig "kontakt" med Fletch gjennom hele konserten. Klarte til og med lokke et lite smil ut av Gore.
Det var sinnsykt bra i Gøteborg også.. var nesten bare gutter og mg, så jeg fikk bra utsikt når jeg stod foran dem.
Tror faktisk at jeg var der med svogeren din.. han kom da fra konserten i Paris.. kan det stemme eller? Han har spilt basket med mannen min..
Det merkes jo at folk synes det er vemmelig, de vet ikke hva de skal si, -og det forstår jeg. Viktigst at folk bryr seg føler jeg.
Vi har hele tiden satt stor pris på at folk har kommet på besøk,ringt, sendt sms o.l
Det er tøft på jobb til tider, mange kunder har gledet seg med meg, og lurer nå på om det er bra med den lille ( har skjedd noen ganger at tårene har kommet da)
Jeg synes det er godt å prate om han, men får litt "panikk" for og prate om han, da jeg er redd folk synes jeg tjater.
Noe som var veldig vondt og tungt i starten var at folk ikke ønsket og se bilder....søf tok bilder, vi tok av ham på søf, vi tok av ham m lyseblå klær når han lå i kisten pluss fra begravelsen( ser ut som han ligger og sover)
Vi som har fått barn vet at vi er stolte av den lille, vil gjerne vise frem, ringer rundt o.l
Vi er jo like stolte av ham, og hadde det vært opp til oss hadde han levd, men når folk sier de ikke orker å se.........det kan ikke beskrives med ord hvor vondt det er.....
De er vel redde for hva som møter dem sikkert. Glemmer aldri kommentaren fra svigermor når vi kjørte hjem fra kapellet: "Gud,så pen han var"
Føler nok selv at jeg bør være i den sorggruppen en stund til,fordi at jeg liker og prate om han,men er som sagt redd for å kvele andre med sorgen.
Er hos han hver dag da, eneste måten jeg får pratet med ham på.
Det stemmer nok bra det, lavemeg! Jeg er gift med lillebroren hans. Ville egentlig til Gøteborg vi og, men fikk ikke billetter. (Men Spektrum er greit det og, hvis det ikke var for all den snøen den dagen.)
Ninaj
Mine tanker rundt det å miste et så ungt barn, er at man blir så alene i å sørge over det. Andre sørger de også, men det blir mer på de etterlattes vegne. Det blir en ekstra sorg at man blir de eneste som har hatt kontakt med, og kjent barnet. Forstår det er vondt når folk ikke ønsker å se bilder, selv om det til en viss grad er forståelig. Å se bilder av et dødt barn er nok ganske sterk kost for de fleste. De ville sikkert også frykte at sin egen reaksjon i kontakt med bildene ville være "feil" og at dere ville reagere på det. Folk er fryktelig redde for å gjøre feil, og det å si noe galt når det gjelder andres sorg. Men slik jeg ser på det, er det ikke det en sier som er viktig, men det at man lytter.
Og som kjent er det VIKTIG å prate ut om sorgen sin. Det er veldig god terapi, og gjør at man gradvis kan gå videre i livet sitt.
Synes ikke du skal være redd for å prate om vesle Sander. Jeg tror ingen med hodet på rett plass synes at du tjater,
Vi prater jo om han daglig her hjemme, det føles godt.
Nå skal det sies at de fleste innen familien ha sett bildene av ham nå i ettertid, men vi har valgt og legge de "tøffeste" fra SØF vekk, nettopp for at folk ikke skal bli skremt. På de andre ligger han i sengen sin å sover, gyllen og fin i huden også._ Akkurat det har jeg lurt på: han er såpass mørk i huden...man forestiller seg vel at døde mennesker er veldig bleke..
Har jobbet innenfor eldreomsorgen en stund, og har derfor opplevd å finne døde mennesker flere ganger. Så lenge ting har gått fredelig for seg, så er det i grunn veldig vanskelig å se de er døde. De får et litt merkelig drag i ansiktet, men blir ikke så veldig mye blekere. De ser ut som seg selv, som om de sover fredelig.
Det trykker noe veldig nede i bekkenet nå. Håper det er et tegn på at noe skjer veldig snart!! .... nå i helga hadde vært bra...
Tror snart jeg innbiller meg rier jeg altså.. men jeg har faktisk litt rier, men de kommer og går. Skal til jordmor igjen i morgen. 17 dager igjen har jeg nå...
Det har jeg også! Magen blir knallhard, og det gjør vondt som sterke menssmerter... Men sålenge det ikke er regelmessige rier, så er ikke fødselen igang. Men jeg har bare 4 dager igjen til termin da... Men hadde vært hyggelig om vi hadde fått samtidig også.
Holder meg nok til Normalenheten selv, hvis jeg får. Fødestuen blir litt for "new age" for meg :D he he
Ja, den dumme vekten ja. Jeg gjorde det helt store ved å drikke mengder vann og te før jeg gikk til legen sist, og da var det jo DEN vektøkningen. Men siden jeg har jo vært til utredning på SØF så ble det ikke noe mer tull ut av det.
I går kveld hadde jeg regelmessige rier i et par timer. De var ikke så sterke , men de gjorde vondt nok til at jeg skjønte hva det var. Så nå føler jeg dette kan skje når som helst her. Jeg er i hvert fall veldig klar for det.
Jeg hadde for lavt blodrykk og for lav blodprosent, så det ble mer jern og vitaminer. Tror faktisk at jeg skal skeie ut og legge meg før knøtten og "kællen" kommer hjem..
Dagens beste tips fra jordmor var å legge seg med babybleier itilfelle vannet gikk...Det blir IKKE noe babybleier her altså!!! he he..
Der var han ja. Den vesle engelen. Stakkars lille venn. Gråter en tåre for vesle Sander. ;-(
Her har jeg 2 dager til termin. Nå er jeg sliten og trøtt, og har uregelmessige (svake) rier. Sitter og teller minutter, i fall ting skulle bli regelmessige. En kan jo alltids håpe!
Synes jentungen har begynt å smått få feber også. Mulig vannkoppene slår til nå... men ingen prikker enn så lenge.
Jeg håper du slipper og gå over tiden,- det meste er slitsomt og vondt.
Trøsten må være at premien kan ikke måles med noe annet.........
Håper du og dine slipper mer sykdom nå,-det er det siste man trenger
Tenkte på dere begge i helgen når jeg så den store månen vår.....
Kanskje det har skjedd noe med lavemeg?
Han er 4 år og håper at babyen kommer før sommeren. Det håper jeg også. Ellers sprekker jeg.
Har vært og undervist en time nå... men jeg orker bare ikke å hoppe så fælt eller rope høyt, for jeg blir så andpusten! Tenk på de mannfolka som har skikkelig ølvom, det må jo være grusomt!!
Går det bra på jobb om dagen Nina? Jobber du fullt??
GRATULERER med lille jenta :-) hun kom på termindato eller?
Håper vi får se et bilde.
Det går jo fremover,- det må jo det.... gruer meg til 18/3 :-(
Enkelte dager er tunge....det er tøft å lese om andre som får nå i mars,men sånn er det jo. Jeg velger selv og se........
Jobber 50% ut mars, synes det er greit
Hopper du og spretter med dans ennå? Fatter ikke hvordan du orker, må jo bli fryktelig slitsomt?
Jeg er en slik som ikke er helt avslappa i sykehusmiljø. Er ikke så skvetten av meg akkurat og så er jeg vel i grunn litt gal... hehe. Men det var veldig deilig å komme seg hjem.
Nå bare sitter jeg og får i gang melken... det tar jo gjerne et par dager før den kommer ordentlig..
Litt slitsomt med etter-riene...
Håper det lykkes deg å riste ut babyen din litt før tiden :)
10 dager er ikke så lenge til egentlig, men jeg vet hvor lenge det FØLES som!!!
Melka mi har begynt å komme ordentlig i gang her nå, og sender babyen inn i "koma" hele tiden. Synes ikke hun gjør annet enn å sove. Eller dvs. hun sover hele dagen... våken om natten
Gleder meg allerede til vi kan snu døgnrytmen hennes. Hvis hun er som sin storesøster så sover hun hele natten i gjennom i en alder av 2 mnd.
Er ganske trøtt, men heldigvis har vi en snill 3-åring som er glad i å se på Disney Channel på morgenen.
I morgen skal vi på veiing, hørselstest og føllingsprøve på SØF. Egentlig skal de måle blodtrykket mitt også, men jeg har målt det selv til et akseptabelt nivå, og vil ikke at de skal måle det, for da blir det høyt. Og så må jeg gjennom tester igjen... frykter jeg.
Så jeg jeg måler det i morgen også... gir de resultatene jeg har fått, så får de være fornøyd. Nå gjelder det bare min kropp, for nå er prinsessen ute.
Jeg skal til kontroll på sykehuset i morgen. Har økt så mye i sfmål, og legen fant ikke noe hjertelyd, bare fosterlyd, så det er mulig hun har snudd seg igjen.
Håper at jeg IKKE blir sendt hjem i morgen, men at de setter meg igang eller tar KS.
Nå skal jeg hente i barnehagen og så danse litt, men det blir virkelig bare litt også.. tror egentlig jeg satser på å rope og skrike litt til dem isteden!!
Jeg fikk time på torsdag kl 7 til Keisersnitt! I morgen skal jeg inn på kontrolltime. Men hold dere fast nå... de tror hun veier nærmere 4600 gr. SHIT!!!!! Jeg er 160cm høy...hvordan tror dere jeg ser ut akkurat nå.. he he..
Oioioi! Da er du straks ferdig du også. Har lest noe statistikk om at barn med høy fødselsvekt blir smartere...
Jeg selv var et 4 og en halv kilos unge da jeg kom ut. he he
Håper inngrepet går bra i morgen. Ønsker deg lykke til!! :)
Har fått brev fra NAV....engangsstønad..........kompliserte greier..
Engangsstønaden er på ca 33500...men jeg fikk lønn i permisjonen min, -den var noen kroner over denne på de 6 ukene. Min lønn er det betalt skatt av, men velger man engangsstønaden er den skattefri..........De har derfor gjort om min lønn til engangsstønad,slik at jeg fikk tilbakebetalt skatten jeg betalte de 6 ukene.....kompliserte greier, men tusen hjertlig for tipset :-)
Merkelig... Evelyn er tre uker alt. Man SER de vokser. (nesten skummelt) Og så er det merkleig at selv om hun ikke har vært her så lenge... så er det nesten som om hun ALLTID har vært her, og de er nesten vanskelig å huske hvordan det var her uten henne...