GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Jordmor der jeg bor

Er jordmortjenesten god nok der du bor?

Det er nedfelt i lovverket at kommuene skal tilby kvinner i som ønsker det jordmortjeneste. Kommunen har ansvar for å planlegge, organisere og legge til rette for at helsetjenesten og helsepersonell kan oppfylle de kravene som er fastsatt i eller i medhold av lov eller forskrift, jf. lov om helsetjenester i kommunene §1-3 og 1-3a.

Dette er en lov som i stor grad ikke har blitt fulgt opp, med det resultat at det er mange som ikke har jordmor der de bor i landet vårt. Er du blant dem, så benytt deg av denne debatten og fortell om hvordan du har det, så skal vi i BarniMagen bringe det videre til de styrende myndigheter så noe kan skje!

Vil bare minne om at det ikke er lov å nevne helsepersonell ved navn på sidene våre, selv om det også er positivt.
Her er listen over alle kommunale jordmødre i landet
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jordmor i Bærum?
18:07 4.03.2007
Hei! Noen som vet om en jordmor i Bærum? Hvordan tar man kontakt med jordmoren forresten? Går man til legen først eller kan man ringe rett til jordmor når man har blitt gravid? Er første gang og lurer fælt jeg...
Anonym
Sv: Jordmor i Bærum?
15:10 2.09.2007
Jeg tok bare kontakt med helsestasjonen, de har svangerskapsoppfølging med både jordmødre og lege.
LaMadre
10:52 4.01.2008
Jeg ringte helsestasjonen i Sandvika for å spørre hva jeg skulle gjøre, og der fikk jeg en sur beskjed av en ordentlig snerpete dame om å komme meg til fastlege, så vill hun videresende meg.
Helene:-)
20:50 15.04.2008
Å, det var rart.. På helsestasjonen i Sandvika har jeg gått gjennom 3 svangerskap og aldri opplevd noen snerpekjerringer, du hadde nok rimelig uflaks vil jeg tro. :) Håper du fant ut av det hos fastlegen!
heidin
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------