Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Argh... svigermor! ;)
16:49 22.03.2007
Vanligvis kommer vi helt fint overens, har vanligvis ingenting imot henne, og vanligvis irriterer hun meg ikke. Men nå blir jeg plutselig forferdelig irritert over ting hun gjør og sier - vi har flyttet ut av ei leilighet nå, og hun kom over for å hjelpe meg å vaske rundt - snilt av henne! Men hva gjør hun mens jeg ikke er der!? Huseieren kom opp en liten tur - vi har hatt et veldig fint forhold til huseieren - og hun lekset opp for ham at "slik kan du ikke ha leiligheta! Du MÅÅÅÅ gjøre..." og så en lengre liste over hva hun mener må gjøres - det handler bare om malingsskvetter for guds skyld! Så fortsatte hun å klage over hvor grooomøkket den leiligheta var "det er 40 år med dritt her inne!!" - hvorpå hun omtrent demonterte to klesskap for å vaske dem med Swiffer magic eraser, to klesskap jeg forsøkte forklare henne at huseieren kun beholdt i leiligheta fordi vi trengte skapplassen mens vi bodde der!
Mest irriterende er at det ikke er 40 år med dritt der inne, vi har faktisk vasket vi og! Og hun har ingenting med å lekse opp for en venn av oss hvor fæl hun synes leiligheta hans er - hun synes tydeligvis ikke forstå at det koster endel å pusse opp ei leilighet, og han har allerede brukt mange 1000 på den for at vi skulle kunne bo der! Så utrolig frekt!
Vet at det er endel som aldri har irritert seg over sin svigermor, og vanligvis irriterer ikke jeg meg heller - men igår gikk hun over streken, hvor blir det av forståelse og fintfølelse? Jeg liker ikke mennesker som MÅ buse ut med meningene sine til gud og hvermann hele tida - og dersom dere hadde vært der, hadde dere skjønt det... *sukk*
Anonym
Sv: Argh... svigermor! ;)
12:28 23.03.2007
Jeg skjønner veldig godt at du ble irritert på den oppførselen der. Det var utrolig unødvendig, hun kunne i det minste hintet om at det var dritten og ikke bust ut med det.
Jeg irritere meg en del over min egen svigermor så vet åssen det der er.
Hun klager alltid på alle andre, og skal alltid være så mye bedre. Men saken er den at hun ikke er ett hakk bedre enn noen andre selv.
Hun liker å vise at de har penger, og det mest irriterende er at hun setter vesle gutten foran eldste gutten (som tilfeldigvis er min samboer). Og da blir jeg forferdelig sint og skuffa. Hun skal ikke forskjellsbehandle guttene på den måten.
Dessuten etter at svigerinnen min gav de et barnebarn etter å ha vært sammen med minste gutten i 1 års tid, så var ikke jeg verdt en dritt lengre. Vi har sletet med å bli gravide lenge, så det er ikke så lett å akseptere at de liker svigerinnen min bedre...
Men men, nok om mine problemer.
Jeg syntes du skal gi beskjed til svigermoren din om at du setter stor pris på henne, og at hun hjelper deg. Men at hun gikk over streken når hun klagde på leiligheten!!
Lykke til. Prøv for all del å ha et godt forhold til svigermor selv om du ble litt irriteret i går.
Anonym
13:37 23.03.2007
Hei
Ville bare si at jeg synes hun gikk langt over streken. Prøv å si det til henne. HUn trenger en korreks på sin egen oppførsel. Det er sørgelig når voksne mennesker ikke eier folkeskikk.
Hva synes dere forreseten om min svigermor som tar seg til rette og vasker tøy og vinduer, rydder og ordner i huset vårt når hun passer ungen vår. Jeg har aldri bedt om hjelp og det har ikke mannen min heller. Vi har sagt at det er fint at hun tilbyr hjelp, men at vi helst gjør slike ting selv. Likevel hører hun ikke på.
Luksusproblem eller noe å hisse seg opp for? Jeg blir i alle fall irritert. Hadde pussa vinduer for noen uker siden, og ble ganske paff da svigermor hadde tatt alle vinduene når jeg kom hjem. Er det ikke litt frekt?
Anonym
22:42 23.03.2007
Ja, nå hadde jeg jo med stor sansynlighet blitt forbanna uansett hvem som hadde slengt kommentarer til huseieren da... Tippet meg bare ganske over kanten at hun faktisk kunne finne på å si noen av de tingene til ham, som hun faktisk sa - og alle kommentarene om denne 40årige dritten. Pleier bare trekke puste dypt når hun begynner, hun er veldig pertentlig av seg - og vet at hun synes jeg slettes ikke er pertentlig og ordentlig nok ;) - det må hun bare synes, for sønnen hennes er ikke hakket bedre enn meg, og det vil alltid være fingeravtrykk på vinduene, hybelkaniner under sofaen og sokker under senga her - i det minste så lenge barna er små, og det har jeg slått meg til ro med ;)
Anonym
18:38 26.09.2007
Helt utrolig! Snillt og ville hjelpe til med utvaskingen, men og i det hele tatt starte og liste opp noe som helst for husverten... når dere atpåtil var venner/ kom godt overens! Hadde blitt dritflau over henne jeg...
Har det heldigvis ikke sånn... har verdens beste svigerfamilie!
men du får ta det opp med svigermorra di.... pinlig om hun gjør noe sånt igjen....