Her kan du legge inn tips om kule ting enten som andre kan kjøpe eller ta en titt på, så legg det ut her. Dette skal ikke være en salgsside for egen produserte ting til salgs, de skal få en egen debatt.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Tips til å få igang fødselen???
12:13 12.04.2007
Er det noen som har noen tips (kjærringråd) får å få igang fødselen?? nermer meg termin med 2 mann, slimproppen har gått for noen dager siden men det skjer ikke noe mere... Er veldig lei... Noen som har noen råd???
Har du prøvd modningsakupunktur? Det fungerte helt supert for meg. Vet ikke hvor du bor men det er en veldig flink jordmor/akupunktør som holder til på Sæter på Nordstrand i Oslo. Jeg tok akupunktur kl 17.00 8 dager før termin, kl 22.00 samme dag gikk slimproppen, kl 24.00 startet svake rier, kl 05.00 dro vi til sykehuset og kl 12.00 var gutten min født. Fødselen var over på ca.6 timer fra jeg kom til sykehuset og det var en lett fødsel (første barn). Brukte også akupunktur som smertelindring og det fungerte helt fantastisk (de sier det fungerer bedre dersom du har prøvd akupunktur før). De sier også at det modner livmora og gjør den klar til å føde. Jeg hadde kun små rift og slapp å sy, noen mener at det kan ha vært akupunkturen som har hjulpet meg. Anbefales på det sterkeste, kan i alle fall i skade. Tror jeg betalte kr 700,- første gang, jeg skulle kommet tilbake uka etter og da skulle det koste kr 450,-, men det trengte jeg ikke :) Det var verdt hvert øre, jeg var også drittlei og ville bare få det overstått på slutten!