Nå ble jeg så glad av å lese et så godt innlegg av en mann. Du blir sikkert en flott far!
Det er fint at du ser at det er en jobb å gå gravid og føde, men du vet sikkert at den største jobben kommer, og her har jeg noen kommentarer.
Jeg vil gjerne si til deg også at det er mye som skjer med kvinnen i tiden etter fødselen, spesielt de første ukene. Dette har med hormoner og følelser å gjøre. Hun kommer til å være veldig sårbar og kanskje redd for mange ulike ting. Da er det viktig å være støttende, noe jeg er sikker på du vil klare kjempefint. I tillegg kommer det rent praktiske, som kanskje er lettere å forholde seg til; du skal ordne mat, gi henne drikke når hun sitter med babyen konstant på ammeputa, hjelpe henne slik at hun har det bra. Ta deg av babyen så hun får tatt en dusj. Så kommer hverdagen, du skal i jobb igjen. Rådet her er å fortsette å være lydhør, kommunisere og være nær hverandre så langt det er mulig.
Jeg vil si at mannen er utrolig viktig for kvinnen i tiden som kommer. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten min støttende mann. Begge er viktige!
Lykke til, du virker som en flott mann og far. |