Send inn dine gratulasjoner og lykkeønskninger til Elisabeth og Frode!
prøver igjen med min fødehistorie
18:17 24.04.2007
Var til svangerskapskontroll kl 0900 4.april ( min ultralydtermin.) Men legen min mente det ikke ville skje noe på minst en uke . Jeg spurte om det var greit å reise bort en dag og ja det var visst bare å reise . Slo meg til ro med dette og tenkte det skulle bli koselig å gå gravid i påska. Formen var nemlig blitt svært så bra nå mot slutten. Struttet av energi.
Gikk meg en liten tur før jeg dro hjem og spiste lunch. Ved halv ett tida beg det å gjøre vondt . Uff noen kynnere tenkte jeg og la meg nedpå. Men en time etter var det like vondt ,faktisk verre Klokka to ringte jeg til min samboer steinar og sa at jeg trodde jeg kom til å føde i løpet av påska likevel .At jeg trodde det vill skje om et par dager siden kynnerne var så vonde. ( nå vet jeg at det var rier jeg hadde ) Steinar kom hjem i halv tre - tre tiden og da hadde jeg rier med tre til fem min mellomrom. Klarte å karre meg bort til papirene fra det fødselsforbredende kurst og leste på sidene . Hvordan vet man at fødselen er i gang. ( var jo helt blank )
Forsto at nå var det på tide å ringe sykehuset. Der sa de at jeg bare kunne komme. Steinar ble litt stresset, men jeg roet han ned .Ingen grunn til å stresse , vi har god tid sa jeg. Føst ville jeg jo ta meg en dusj ( ble med tanken - hadde ikke sjans) også måtte jeg jo pakke den berømmelige vesken .Hadde jo regnet med å gå langt over termin.
Kl fire kom taxien og taxituren til bærum var fæl.
Halv fem ramlet jeg inn hovedinngangen på sykehuset og brukte lang tid opp til fødeavdelingen. Datt sammen utallige ganger på veien. Kvart på fem veltet jeg inn på fødeavdelingen- da hadde jeg full åpning. Så bar det rett på fødestua og de rakk ikke få av meg alle klærne engang- ( har nå en fødegenser ) fødebrevet så jordmor først etter fødelen. Hadde iløpet av taxituren bestemt meg for at jeg ville ha all den bedøvelse jeg kunne få , men det viste å være forsent . Fikk prøve lystgass et par ganger men synes ikke noe om det . Steinar ble like skuffet som meg , Han hadde gledet seg til å prøve.
Trykkefasen var hard. Jeg trykket veldig bra på første del av rien men pustet tilbake babyen på resten av rien Dette for å lindre smerten. Jeg hadde visst litt for god kontroll over kroppen min mente jordmor. Etter en tid la de inn drypp. Synes ikke noe om det da jeg var så sliten at jeg bare ville sove. Etter enda mer trykking kom fødselslegen inn og begynte å snakke om legge vakum. Jordmor mente jeg var så sterk at jeg fint ville klare det uten.Så jeg fikk ekstra trykketid. Etter enda mer trykking sa jordmor at nå hadde ikke babyen godt av å ligge sånn halvveis ute lengre . De måtte visst legge vakum likevel. Ville jo helst klare det uten og fikk plutselig noen magiske krefter og vips var hun ute,min lille skjønne datter.
Hadde en utrolig god følelse da hun et kvarter senere lå og diet ved mitt bryst.
Så kjekt at du la ut fødselshistorien din en gang til. Godt å høre at alt gikk bra og det virker som du hadde en fin fødsel. Gleder meg til å treffe dere begge!
Nyt tiden som nybakt mamma!
Så fint at du fikk lagt ut historien din igjen!
Det gikk jammen meg fort med deg, tror vel også du er den første til å føde på termin. Gratulerer så mye igjen og håper alt står bra til med dere alle 3 :-)
Gratulerer så mye!! Hørte rykter om at du hadde lagt ut din historie, men den forsvant før jeg fikk lest den. Så bra at du har lagt den ut på nytt! Håper alt står bra til med dere og at dere kommer dere fint etter fødselen. Håper å se dere på treff snart!
Ja gratulerer nok en gang og vi gleder oss masse til å møte dere. Nyt tiden og kos dere sammen. Dagene og ikke minst nettene blir så annerledes med en liten en i huset.
Har sett etter deg og din historie, fikk aldri gleden av den andre jeg heller.. men jeg fikk jo ikke med meg dramaet her heller jeg da.
Gratulerer med den lille tulla di. Godt å høre at du har det bra, og at ting gikk så bra som det gjorde. Det er rart hvordan kroppen din klarer å presse seg det lille ekstra når det virkelig gjelder.
Du er en tøff dame. Gleder meg til å hilse på datteren din også!