For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
hva anbefaler dere male fliser med?
22:21 12.05.2007
mellom kjøkkenbenk og skap?
GrAvidFriD "mons er død" ;)
Sv: hva anbefaler dere male fliser med?
22:35 12.05.2007
Da vi malte fliser gikk vi i en bygg butikk og fortalte ærend vi var i og så sa de hvilken maling vi skulle bruke. Vi grunna først.
Blei faktisk ganske så bra til en BILLIG penge sammenlignet med å bytte ut flisene. De som var der var GRUSOME og vi var veldig happy med resultatet ;)
Ut på tur
21:12 14.05.2007
Vask med salmiakk, det må være heeeeeeeeelt rent;) Bruk litt sandpapir, dette gir feste til malingen. Så heftgrunn, så en god og slitesterk maling. Jeg har gjort dette et par ganger, og da brukt bengalack (oljebasert og blank). Den finnes kanskje ikke lenger? Oljebasert altså... Det ble hvertfall veldig bra, og lett å vaske:)
Elendig mamma- Prinsesse 19/9
13:32 9.07.2007
Bengalac finnes , men blir ikke det litt blankt da???
Den har 90 i blankhetsgrad. Og den lukter..
Spør i en fargehandel, de vet.
Har jobbet litt i det selv , men det er 3 år siden , så jeg har glemt mye.
Faren min har drevet i faget i 50 år da...
RajaPia
16:45 28.07.2007
Sjekk nettsiden til IFI: www.ifi.no - kjempebra! Her får du svar på det meste ang farge og interiør
krolla
23:00 3.08.2007
Jeg ville gjort som "Elendig mamma- Prinsesse 19/9". Men ville ikke brukt bengalakk, men en vanlig maling men en del lavere blankhetsgrad enn bengalakken.
Mi tesoro *220307*
22:35 31.05.2008
Jeg har brukt vanlig lady veggmaling, vannbasert. Kjede meg litt en uke sambo va på jobb å malte flisene hvite. De var styggbrune men med blomster, ble faktisk tøft etter de ble hvite, man ser konturene. Er ca to år siden, ser bra ut ennå...utrolig nok .)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem