GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Pappa debatten

Kjære pratesjuke kvinne. Vi har sagt det før, og vi sier det igjen. LIGG UNNA! Denne siden er viet pappaene, og KUN dem! Her skal fedre i ro og fred få utveksle erfaringer, gi råd, spørre om det finnes andre likesinnede der ute etc. etc. UTEN innblanding fra hormonelle gravide. For meningsvekslinger om og med pappaer og andre menn, henviser vi til debatten:Far svarer mor debatten
For friskere meningsytringer kan du gå hit:Testosteron mot østrogen Andre temaer for pappaer kan du finne her: Pappatips
Har null peiling på bil; noen som har tips til familiebil til 40 000?
14:39 15.05.2007
Hei alle sammen.

Vi skal ha barn over jul og trenger en ny bil. Nå kjører jeg en utgammel audi som hverken har plass, sikkerhet eller kommer seg gjennom Eu-kontrollen. Vi er studenter begge to med dertil hørende rævva økonomi, men har kommet fram til at vi bør kunne skrape sammen 40000 i løpet av sommeren. Jeg har null peil på bil, så jeg setter veldig stor pris på alle forslag fra hjelpsomme medvordende fedre her på forumet:)
Anonym
Sv: Har null peiling på bil; noen som har tips til familiebil til 40 000?
07:59 17.05.2007
Hei! Vi er i omtrent samme situasjon, jeg jobber riktignok, mens hun jobber og skal begynne med studie til høsten så penger er det ikke allverden av. Vi har en gammel golf som må byttes ut til noe litt større nå når det er en nykomling på vei :).
Vi har sett masse rundt og i tillegg spurt om råd hos faren hennes (som er bilmekaniker). Vi har funnet en Hyundai Elantra stasjonsvogn. Dette er rimelige biler og ligger i prisklassen dere (og vi) ser etter. Hyundai er japansk merke og er på linje med toyota og mazda ganske slitesterke biler sammenlignet med mange europeiske merker som fort ruster. Prøv å søk på autodb.no, zett.no, finn.no og tinde.no så finner du nok en. 96-98 mod. og burde nok ikke vært kjørt mer enn kanskje 120-130000 km.
M_og_K
17:35 18.05.2007
Tusen takk for tipset. Har sjekket litt på Finn.no, men de andre har jeg ikke vært inne på. Lykke til med svangerskap og alt som følger med:)
Anonym
00:35 6.06.2007
Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke gått for en Hyundai.. Det er noen ekte skitbiler..

Dårlig sikkerhet og late motorer er kjennetegn som er veldig sentrale ved det merket.
Folk kan si hva de vil om tyske biler, men at de ruster fortere enn japanske biler er bare tull..Dette er noe som er helt merkeavhengig..opel har rustet mye før, men er nå en av de som ruster minst f.eks...

Hadde jeg vært deg i den situasjonen hadde jeg funnet meg en passat fra midten av nittitallet.. de ligger omtrent der i pris og er en bedre og mer driftsikker bil enn Hyundaien....
Anonym
00:38 6.06.2007
Hei vi er nesten i samme situasjon som dere, men har valgt å gå litt opp i pris slik at vi får en bedre bil..
Vi kommer til å gå for en BMW 3 serie...De ligger nok noe over det dere har tenkt, men det koster å kjøpe gode biler...

Lykke til med bilkjøpet
Anonym
17:36 6.06.2007
både passat og toyota avensis er gode familiebiler. finner en del rimlige utgaver også...bare søk på finn...
thomas84
19:05 13.06.2007
Til Anonym over her, som tenker å kjøpe GOD 3serie bmw... !!
Er du et kvinnfolk??
Må du absolutt ha bmw, så vet jo alle at du må gå for en 5 serie, om du vil ha en familiebil.. og som du sa selv - det koster å kjøpe GODE biler....
Anonym
23:05 10.06.2007
anbefaler og kjøpe mazda eller toyota, nissan og før den del, har hatt mazda og det er en driftsikker bil, har nå en golf og går mest sanslynlig over til mazda før jeg blir pappa
ungpappa
18:54 16.06.2007
hei..er mekaniker selv og mener at toyota er det beste og sikkreste..eneste det er litt dyre deler om noe skulle ryke, men det er i allefall sjeldnere at noe ryker..stasjonsvogn toyota camry???
Anonym
00:01 9.08.2007
Hvorfor har ingen nevnt ford mondeo stasjonsvogn. bra bakseteplass (trengs til barnestoler osv) slitesterk, forholdsvis overkommelig dele-pris (hvis noe ryker) god bagasjeplass (hjulbuene kommer ikke opp i bagasjerommet slik som di gjør på en del andre merker, noe som er meget praktiskt med tanke på barnevogn ol.)

en bil fra 94-96 ca ligger vell i din prisklasse=)

Hilsen samboer til undertegnede=)
(venter min første i januar)
fantasie
13:52 13.08.2007
Det ble faktisk en Mondeo på meg. Naboen solgte sin 99-modell for 40 000(har gått langt, men han er bilkyndig og har skiftet slitedelene), og jeg er så langt kjempefornøyd. Stoooor plass og skikkelig god å kjøre. Takk uansett for gode tips!:)
Anonym
19:41 7.01.2008
Spiller ingen rolle hva du kjøper bare det er en Toyota.
Du må tenke både trafikksikkerhet og driftssikkerhet.
Toyota er kjent for å ha holdbare motorer og drivverk. Regner med at du ikke ønsker å begynne på å koste på reprasjoner på en bil som du har betalt 40 000 kroner kort tid etter en handel.
Så det var noen som foreslo Hundai. Anbefaler ikke denne bilen. Jeg har hatt flere Toyotaer så jeg er sikker i min sak. Neste gang jeg skal skifte bil blr det garantert. en Toyota.

Velg Toyota Corolla,Carina, Avensis eller Camry.
Tronder
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------