GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Pappa debatten

Kjære pratesjuke kvinne. Vi har sagt det før, og vi sier det igjen. LIGG UNNA! Denne siden er viet pappaene, og KUN dem! Her skal fedre i ro og fred få utveksle erfaringer, gi råd, spørre om det finnes andre likesinnede der ute etc. etc. UTEN innblanding fra hormonelle gravide. For meningsvekslinger om og med pappaer og andre menn, henviser vi til debatten:Far svarer mor debatten
For friskere meningsytringer kan du gå hit:Testosteron mot østrogen Andre temaer for pappaer kan du finne her: Pappatips
være med på fødsel. .
17:52 23.05.2007
jeg og dama satt å snakket om det en dag. . hun sa at det var en selvfølge at jeg skulle være med, og det er det selvfølgelig. men at det er mange som nekter og som har fødselsangst, men tenk på damene våres da. de går gjennom kjempe mye for å føde våres barn. .
er det noen som ikke skal på fødsel??

gleder meg sååå masse å se min lille datter i det hun kommer til verden.
Anonym
Sv: være med på fødsel. .
22:59 11.06.2007
Hei.
Jeg mener det er en selvfølge for pappa'n å delta under fødselen.
Det å skulle skylde på fødselsangst, ikke tåle synet av blod, ikke tid osv, er bare patetisk. Det skal så tungtveiende grunner til for ikke å være der at jeg tror egentlig ikke at de finnes.
Bare det at man er der for dama, betyr absolutt alt. Det at man i tillegg får nyte synet av sitt eget barn, helt nyfødt, er en helt ubeskrivelig opplevelse.
Dessuten blir man så opptatt med kalde kluter, trøstende ord og oppmuntrende innspill, at man får ikke tid til å tenke over hva som egentlig skjer.
Om man skulle velge å ikke være der, er dette noe man kan komme til å angre på resten av livet.
Jeg har vært til stede på to fødsler. Klippet navlestrenger og grått en skvett eller to. Fulgte den første badingen med argusøyne, som om jordmoren aldri hadde gjort noe slikt før.
I alle fall, det er en opplevelse som på ingen måte kan beskrives.
Pappa Jan
18:44 4.09.2007
Jeg er en av de som ikke har lyst å være med på fødselen. Jeg orker ikke tanken på det engang. Jeg har diskutert det både med kompiser og broren til dama mi. Kanskje skyldes det at vi har et turbulent forhold, at jeg ikke føler meg klar for dette her? Alle snakker om hvor fantastisk det er å jeg blir bare dårlig. Finnes det ingen andre her som ikke skal være med på fødselen? Nå syns til og med jeg det begynner å bli litt pinlig, for nå har liksom broren tilbudt seg å bli med, herregud.....Han sier at det liksom er det største som har hendt i livet hans og at han ikke vil la sin søster ligge der alene. Men jeg sitter jo på gangen!!

Kan noen si hva de mener om alt dette???

P.s Vi hadde kun vært sammen i tre mnd når hun ble gravid, men jeg ville aldri drømme om å gå ifra en gravid dame, selv om alt dette her har vært jævlig tøft....
Anonym
17:49 5.09.2007
er jo det største som hender deg i livet og være med er en selfølge, som gir deg minner for alltid,
turbo30
22:38 5.09.2007
Minner eller ikke minner... Samma det vel!
Om du føler deg klar eller ikke er det vel igrunn ingen som bryr seg om! Dama di kan ikke godt si at hun "ikke føler seg klar". Føde må hu likevel! Du må ta din del av ansvaret, om du liker det eller ikke. Ingen føder vel fordi de syns det er spesielt festlig?!
Sorry at jeg sier dette så krasst, men nå får du slutte å tenke på deg selv! Nå er det på tide å tenke på dama di. Jeg og dama hadde kun vært sammen i 2 mnd da hu ble gravid, så ingen unskyldning det!
O fy faen så flaut for deg om broren hennes må bli med fordi du ikke orker hæ? Vis deg som en mann!
Anonym
10:28 6.09.2007
selfølgelig er du med får dama sin del, er jo med som støtte, men trodde virkelig ikke jeg trenger å si noe sånt, bør jo være en selfølge. og jeg tenker ikke på meg selv, tross alt har jeg flere unger
turbo30
16:01 6.09.2007
du som skrev dette må da være et kvinnfolk, jeg nekter å tro en mann kan komme med noe så dumt, og da minner jeg det om dette er en plass for pappaer
turbo30
21:09 8.02.2008
Det å være med på fødselen må da vel være frivillig. Jeg mener at du ikke kan tvinge pappan til å være med, dette er noe som skal komme naturlig:) personlig ser jeg på det å få være så heldig å være med på min egen datters fødsel som noe helt fantastisk! Men jeg tror ikke mamman ville følt seg særlig vel, hvis pappan skulle vært med på tvang. Dette ville bare vært unaturlig og ubehagelig tror jeg. Jeg gleder meg iallefall til å klippe navlestrengen, og få holde min lille diamant:D

Ole Gunnar 21
termin 14. feb.
Anonym
15:27 15.02.2008
Dette er noe man selv må velge,greit å si at dama ikke har noe valg,men faktisk så har ikke far noe valg til og begynne med, ang beholde barn eller ikke... Nå er nå en gang naturen sånn at det er damer som skal fø,og at menn er forskjellige. Jeg gruver veldig til å være med på fødselen (er første gang for oss begge dette),men gjør det rett å slett fordi jeg er redd for å angre på det etterpå om jeg ikke blir med. Tenk om dette er den eneste fødselen man får mulighet til å oppleve? Pratet mye med min stefar om dette,som valgte å ikke bli med på min lillebrors fødsel,og mamma kunne ikke få flere barn naturlig etterpå. Han angrer på dette hver dag sier han... Så jeg anbefaler alle å tenke på dette,nøye,før de bestemmer seg.

Det er jo ikke sånn at man må stå å se rett opp i....
Hold dere ved mors hode,så går det nok bra dette å...

Å jo,jeg er mann! Men velger å være anonym fordi min samboer er mye her inne og sniker,og jeg vil ikke at hun skal lese at jeg gruver meg veldig,eller at jeg har diskutert det med min stefar.

Anonym
01:20 14.04.2008
Selfølgelig er det opp til hver enkelt individ, hrr, kremt, hadde vi ikke blitt tvunget med på slike ting da....
Ser for meg min værste skrekkfilm hvor noe går galt og dama revner til navlen, åsså sier dama: Han sier han ikke vil, men når alt kommer til alt så kommer han til å være med..
Nei, "frivelig tvang" er ordet!!

kaii
17:23 17.04.2008
Enig med turbo, HI høres skikkelig ut som en jente som er inne og fisker :-D Hilsen jente.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------