GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Jordmor der jeg bor

Er jordmortjenesten god nok der du bor?

Det er nedfelt i lovverket at kommuene skal tilby kvinner i som ønsker det jordmortjeneste. Kommunen har ansvar for å planlegge, organisere og legge til rette for at helsetjenesten og helsepersonell kan oppfylle de kravene som er fastsatt i eller i medhold av lov eller forskrift, jf. lov om helsetjenester i kommunene §1-3 og 1-3a.

Dette er en lov som i stor grad ikke har blitt fulgt opp, med det resultat at det er mange som ikke har jordmor der de bor i landet vårt. Er du blant dem, så benytt deg av denne debatten og fortell om hvordan du har det, så skal vi i BarniMagen bringe det videre til de styrende myndigheter så noe kan skje!

Vil bare minne om at det ikke er lov å nevne helsepersonell ved navn på sidene våre, selv om det også er positivt.
Her er listen over alle kommunale jordmødre i landet
Vennlig hilsen jordmor Siri
jordmor i larvik
14:24 29.05.2007
du er en flott jordmor og takk for en flott oppfølging regner med du kikker innom her nå.. hehe

anbefaler deg varmt til andre

hilsen veslemøy
Anonym
Sv: jordmor i larvik
18:03 22.12.2007
men hvem jordmor mener du da? eller hvor finner jeg hun???hadde blitt kjempe glad for svar for skal bestille time hos jordmor nå rett ettre jul:-)
tada
Sv: jordmor i larvik
14:50 13.04.2008
Jeg antar at hun mener Tone hos legene Lunde og Grønvold. Har vært der med mine to første og har første time hos henne når jeg nærmer meg uke 12. Ufattelig dyktig jordmor:) Holder til på Fritzøe klinikk på Fritzøe brygge. Ps hun har UL apparat på kontoret og, føles ekstra trygt.
NuttaMi*2jenter+gull i magen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------