GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Jordmor der jeg bor

Er jordmortjenesten god nok der du bor?

Det er nedfelt i lovverket at kommuene skal tilby kvinner i som ønsker det jordmortjeneste. Kommunen har ansvar for å planlegge, organisere og legge til rette for at helsetjenesten og helsepersonell kan oppfylle de kravene som er fastsatt i eller i medhold av lov eller forskrift, jf. lov om helsetjenester i kommunene §1-3 og 1-3a.

Dette er en lov som i stor grad ikke har blitt fulgt opp, med det resultat at det er mange som ikke har jordmor der de bor i landet vårt. Er du blant dem, så benytt deg av denne debatten og fortell om hvordan du har det, så skal vi i BarniMagen bringe det videre til de styrende myndigheter så noe kan skje!

Vil bare minne om at det ikke er lov å nevne helsepersonell ved navn på sidene våre, selv om det også er positivt.
Her er listen over alle kommunale jordmødre i landet
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jordmor i Drammen?
17:40 31.05.2007
Noen som kan anbefale en jordmor i Drammen? bor på Åssiden så kjekt om det var i nærheten.
solstrålen22.12.07
Sv: Jordmor i Drammen?
17:24 27.06.2007
jorunn steine nesse på gynokologklinikken er kjempeflink og hyggelig.
Lykkelig 3 barnsmor
16:01 16.07.2007
Jeg går og til kontrolll på gyn klinikken.
Nyttårs barn
01:58 28.07.2007
Jeg går også til Jorunn på gyn. klinikken. Eller..hun har vært MYE borte de siste mnd pga sykdom,så jeg har vel vært innom de fleste jordmødrene de har der..derfor er jeg ikke så fornøyd.Men Jorunn er kjempehyggelig altså!

Ved mitt forrige svangerskap gikk jeg til Jordmor Anne Lise Tiedemann på Marienlyst helsestasjon(det er den du kommer til å tilhøre når babyen er født,hvis du bor på åssiden og ikkeno er forandret de siste 5 årene;-) )
Hun var heeelt fantastisk! Kjempeflink og engasjert.Vil anbefale henne på det aller varmeste!
Bolla Pinnsvin
20:45 30.07.2007
jeg har nå fått tak i JM (husket ikke at jeg la inn ett innlegg her) havnet på Marienlyst helsestasjon men har bare vært der en gang og husker ikke hva hun het..skal dit igjen 16 august. Hun jeg var hos var kjempegrei.
Skorpion73*gutt17.12.07*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------