Alt med måte er det noe som heter. Det som kan være farlig dersom du er kjempestreng med deg selv og ikke unner deg noe sukker er at du sprekker og får sukkersjokk av en utskeielse. Jeg spiste ikke noe sukker (omtrent) i svangerskapet. På bursdagen min i April (var vel 32 uker eller noe da) gikk jeg litt berserk og fikk i meg 8 kanelboller (som jeg selv hadde bakt, så jeg visste nøyaktig hva som var i dem). Dagen etter hadde jeg kontroll og selvfølgelig hadde jeg for mye sukker i urinen. Ble sendt på sykehuset for sjekk og var kjempenervøs i over en uke på resultater.....
Vi lever i en verden med mye sukker, og barna våre vil også leve her. Man må forholde seg til sukker på en sunn måte og litt sukker innimellom er ikke farlig.... det er den overdrevne bruken med brus eller godteri hver dag, bare halvfabrikata til middag og lite mat laget av ferske råvarer.
'
Vi lager det meste fra scratch, men har innført lørdagsgodt (for oss selv, har ikke barn enda) og har det kos i helgen, med mat vi har lyst på. Hverdager er til sunn mat, helgen til kos.
Man kan ikke bare ha et sunt legeme, man må også ha en sunn sjel... |