GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kosthold og trening

Hva i all verden skal vi spise? Et sunt og vanlig kosthold er som regel godt nok, men hva er egentlig det? Her kan dere diskutere kosthold og graviditet. Hvis du har en god oppskrift, så er det fint om du også legger den i kokeboka vår.Her kan dere også diskutere oppturer og nedturer på vekten, hvor mye dere trener og hva dere selv synes er sundt og bra. Dere kan gi hverandre gode tips, men som alltid ellers: Det er ikke nødvendig å kritisere andre for hva de gjør. Man skal aldri slanke seg når man er gravid, men det går an å spise sundt slik at man unngår å gå opp mer enn 20 kilo, som faktisk er innenfor normalen i et svangerskap.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Kunstig søting?
14:03 14.06.2007
Er det greit å bruke? drikke sukkerfri brus, suketter i te osv?
lille blaabaer
Sv: Kunstig søting?
14:49 15.06.2007
Nei, det er overhodet ikke greit å bruke unntatt muligens for Xylitol og helt sikker Stevia som selvfølgelig er gjort nesten forbudt i Norge fordi det er naturlig og ufarlig og mest av alt, det er ikke-patenterbart.

Raffinert sukker er også helseskadelig, men Dr. Mercola sier at hvis han hadde valget mellom disse to, ville han heller drikke brus med sukker enn med kunstige søtningsstoffer.
TheNatural
20:11 16.06.2007
Jeg har fått høre at det ikke er farlig med lightbrus hvis det er innen normale mengder. Så jeg drikker i hvertfall det.
Tuxie
08:04 23.07.2007
Dette går fin fint ;)
pogi *med Lille Frø i magen*
08:06 23.07.2007
Barnet tar ingen skade av kunstig søtning!
pogi *med Lille Frø i magen*
23:06 5.05.2008
til og med jeg ville heller valgt sukker fremfor kunstig her altså! det første svaret her var veldig fornuftig! =) xylitol eller"bjørkesøte" brukes på samme måte som dette kunstige sukkeret og er ikke skadelig. heller oppbyggende på tarmfloraen. =) bra valg!
freefly
14:43 6.05.2008
Sukker er ikke bra bare fordi det er naturlig. Det er en veldig vanlig misoppfatning at naturlige stoffer ikke er skadelige for deg. Sukker burde vært forbudt, det er livsfarlig. Grunnen til at det pushes, er at det er vanedannende og billig i produksjon, ergo tjenes det enorme summer på det årlig. Drikk lettbrus, men med måte.
Anonym
12:49 7.05.2008
Alt med måte er det noe som heter. Det som kan være farlig dersom du er kjempestreng med deg selv og ikke unner deg noe sukker er at du sprekker og får sukkersjokk av en utskeielse. Jeg spiste ikke noe sukker (omtrent) i svangerskapet. På bursdagen min i April (var vel 32 uker eller noe da) gikk jeg litt berserk og fikk i meg 8 kanelboller (som jeg selv hadde bakt, så jeg visste nøyaktig hva som var i dem). Dagen etter hadde jeg kontroll og selvfølgelig hadde jeg for mye sukker i urinen. Ble sendt på sykehuset for sjekk og var kjempenervøs i over en uke på resultater.....

Vi lever i en verden med mye sukker, og barna våre vil også leve her. Man må forholde seg til sukker på en sunn måte og litt sukker innimellom er ikke farlig.... det er den overdrevne bruken med brus eller godteri hver dag, bare halvfabrikata til middag og lite mat laget av ferske råvarer.
'
Vi lager det meste fra scratch, men har innført lørdagsgodt (for oss selv, har ikke barn enda) og har det kos i helgen, med mat vi har lyst på. Hverdager er til sunn mat, helgen til kos.

Man kan ikke bare ha et sunt legeme, man må også ha en sunn sjel...
Anonym
12:57 13.05.2008
Hvis det er okey for oss med diabetes å drikke lettbrus og bruke sukketter i te-en så må det være greit for dere friske også.
MiLady
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------