GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Beskriv svangerskapet

I dette forumet inviteres du til å beskrive hvordan du har det der hvor du er i svangerskapet. Det er opprettet ett hovedinnlegg for hver uke - og vil du bli med går du inn og legger inn ditt bidrag under relevant uke. Legg vekt på hvordan du føler deg, hva du er opptatt av, hva som evt. plager deg. Takk for ditt bidrag!
Med vennlig hilsen Jordmor Siri
Hva har dere gått opp i vekt de første ukene????
08:17 19.06.2007
Litt greit å vite i hvilken uke vi går opp i vekt. Jeg er i uke 6. Gikk opp 1-1,5 kg men nå har jeg gått de ned igjen....Magen var veldig oppblåst så den begynner å gå ned heldigvis.
indianeren
Sv: Hva har dere gått opp i vekt de første ukene????
21:28 19.06.2007
Heisann
Det var faktisk litt godt å høre, er i 6uke jeg også, og har vært veldig oppblåst og godt opp noen kilo, men håper på at når den oppblåste magen gir seg litt, så kanskje kiloene går ned igjen også (håper jeg på).
gullungen på vei
13:40 26.06.2007
mine første 7 måneder gikk jeg bare opp 5 kilo men nå som det gjenstår 1 uke så har jeg gått opp 10kilo så på slutten kommer de snikende, VELDIG FORT!!!
Anonym
13:51 26.06.2007
Hei. De 3 første mnd gikk jeg ned, men det var fordi jeg hadde en del runder med morgenkvalme osv. Nå er jeg i 29 uke, og har gått opp 10 kg.. huff..:) bare vær forsikitg med hva du spiser etterhvert..
Anonym
15:52 26.06.2007
Jeg er nå i uke 15 og vekta går enda nedover. men det varer nok ikke lenge. har vært plaget med kvalme og oppkast så dette er nok årsaken til vektreduksjonen til meg.
Grethe er gravid
20:35 1.07.2007
Ikke veid meg, jeg, men er i uke 7, og er så oppblåst at magen står rett ut om kvelden. På uniformen på jobben har jeg måtte ta ut beltet et hakk allerede... Gleder meg til det syns ordentlig jeg, da... Håper selvfølgelig ikke jeg går opp så mye, men synes det er ordentlig fint med en "ball" på magen....
Åse77
14:07 4.07.2007
Er i uke 13 og har lagt på meg 1 kg.
camosilla
08:04 5.07.2007
Jeg er i uke 5 og ligger på samme vekt ennå..:-) Tror nok det har noe med kostholdet også å gjøre! Spis sunt og godt, og ikke spis deg stappmett. Når du kjenner både du og babyen er mett, legg ned gaffel, skje og kniv og slapp av. Da er det mye lettere å holde vekten:-)
Cindy_jah
17:07 9.07.2007
Er begynt på uke 30 og har gått opp 8,5 kg til nå. Merker at kiloene øker raskere for hver uke som går nå :) Lillegutt vokser som bare det.
spireliten
18:02 24.03.2008
Nå er det vel ikke så veldig vanlig å merke noen vektøkning i uke 5! Dette ble litt for dumt synes jeg....
Anonym
16:31 11.07.2007
hei !! jeg begynte å gå opp i vekt i uke 18 men alle er forskjellig og det er normalt, du må spise og kose deg og ikke tenke på det :)
Isabella
13:14 5.08.2007
Jeg har gått opp 4 kg og er i uke 6...men til gjengjeld så levde jeg på junk-food de første 4 ukene av svangerskapet...håper jeg går ned igjen...har ihvertfall ikke gått noe mer opp i vekt etter at jeg fant ut at jeg var gravid...endret kosthold da...
Summer21
18:49 5.08.2007
jeg har gått opp 7 kg og er 9 uker på vei.ble litt skremt da jeg var like stor som jeg var 4 mnd på vei.
Anonym
22:38 5.08.2007
Jeg har gått opp ca 3 kilo, er nå i uke 11. Er fryktelig sulten, så spiser nok litt for to, men det er vanlig mat det går i, ikke junk eller godis heldigivs.. har ikke lyst på godis omtrent i det hele tatt.
Anonym
14:43 10.08.2007
Jeg har gått fra 66 til 70.1 (veide meg naken i dag tidlig etter toalettbesøk).
Fosteret er i uke 19, så det er vel en grei økning det ? Jeg er 173 høy, og magen syns ikke så mye ennå... Ser bare ut som jeg har spist èn eller flere bedre middager ;)
Men knappene på buksene mine er litt vanskelig å få igjen om dagen da :)
hp&mp
14:18 11.10.2007
Jeg er i uke 18 nå og har gått fra 64 til 71 kg =)
Så jeg ser litt sånn blanding av tjukk og gravid ut, siden jeg kun er stusselige 1.60 høy hehe. Men jeg la faktisk på meg nesten alt i begynnelsen jeg, de siste ukene har jeg bare lagt på meg ca en 1kg. Har helt måttet kutte ut bukser på grunn av den store magen, så går kun i kjole, og får litt vondt i ryggen av at puppene har blitt så enorme allerede...

Har i alle fall begynt å passe mer på hva jeg spiser i det siste, så får håpe at jeg ikke legger på meg så mye som moren min og tanten min gjorde (mellom 20 og 30 kg...) det ligger visst nemlig til familien...skummelt!
linnpinn
14:33 11.08.2007
Veide meg sist for 2 uker siden, var da i uke 35. Hadde gått opp 2,8 kilo. Er stor i meg selv, så har nok gått ned litt i vekt selv, og det gjør jo ingenting:-)
anne39
09:43 22.08.2007
Er 8+3 og har ikke gått opp et gram.
Supertea
01:12 26.08.2007
Gikk litt ned i vekt de 3 første månedene, men i det siste har jeg definitivt gått opp, ca 5-8 kg tror jeg. Men selve kroppen er like slank, det er magen og brystene som begynner å få ganske heftig størrelse (er i uke 20).
Grete-mor
14:26 3.09.2007
er nå 3 dager på overtid... har gått opp ca 9kg gjennom hele svangerskapet... var 64kg før jeg ble gravid er nå 73 og noe smått...
jali86
17:47 9.09.2007
Hei..
fra jeg ble graivd til jeg var i uke 18 hadde jeg gått opp 100gram..
Er en heldig person for jeg har ikke harr morgenkvalme eller noe.. er nå i uke 22, men har ikke vært på vekta på en stund, men har ikke gått opp noe særlig enda.. det erker man jo på klærne..

jeg er glad jeg ikke har gått opp noe særlig for jeg er stor fra før, så jeg håper på lite vektøkning på meg selv.. Babyen må bli stor og flott, men jeg håper ikke jeg blir så mye tyngere.....
MonaIrenmor
15:42 17.09.2007
Jeg er i uke 18, har gått ned 5kg....men hadd mye tungt rundt meg, så er vel derfor.
tonemor_4
15:34 18.10.2007
e 10+ uke på vei no...
jikk først ned 5kg på 2uke pga oppkast og kvalme 24/7, men e no oppe i normalvekt ijenn=)
wtonjew
13:40 24.10.2007
hei ja

jeg er i uke 15 og har gått ned 6 kg! veide 56 kg før jeg ble gravid og nå veier jeg 50 kg!!! håper ikke jeg går mere ned nå!
cathrine_25.04.08 <3
14:15 1.11.2007
Jeg er 8+2 og har gått ned en kg. Spyr hver dag.. :(
Mali83 og lille klompen <3
01:07 3.11.2007
Ser det er veldig individuelt hva man legger på seg. Jeg er 31+1 og har lagt på meg ca 5 kg. Var ikke akkurat tynn da jeg ble gravid, men heller ikke overvektig. Tror kanskje det er litt lurt å ha kontroll på hva man spiser - både i den ene og den andre retningen. Vi trenger næring, men ikke for to. Den lille regnes jo bare som 0,1 på matinntaket vårt :-)
snart????mamma?
13:26 15.11.2007
I mitt første svangerskap gikk jeg fra å veie 56 kg da jeg fant ut at jeg var gravid til 83 kg da jeg skulle føde. Jeg drakk bare brus å gaflet i meg potetgull og snop. Gikk ned til den vanlige vekta mi etter 3 mnd. Denne ganga (10 år etter) skal jeg spise helselig mat, drikke mye vann og juice (pgr urinveisinfeksjon). Være mer aktiv og nyyyyte magen min. Skal prøve å holde meg på 13 kg-
sandypantz
13:44 15.11.2007
Frem til uke 21 var jeg så slapp at jeg nesten ikke orka å gjøre noe annet enn på sove.. noen døgn sov jeg i 19 - 20 timer, og var bare oppe for å tisse og spise.. Spiller ingen rolle hvor sunt man spiser da, uten aktivitet overhodet legger man jo uansett på seg. Så jeg gikk opp 10 kg.. Nå er jeg i uke 23, og bare på de to ukene som jeg har begynt å leve vanlig igjen, det vil si at jeg ikke har trent eller noe :P (det gjør rett og slett vondt å bruke magemuskler..!) så har jeg allerede gått ned 3 kg igjen.. Så det vil si at jeg har lagt på meg ca 7 kg i uke 23.. :)
LillaDilla
10:01 30.11.2007
Jeg er i uke 6 og har ikke gått opp noenting. Jeg har levd "vanlig" og ikke merket noe på energinivået, så jeg regner med at jeg kan opprettholde trening etc til et godt stykke uti. Jeg er litt overvektig og håper jeg ikke går opp mer enn 10kg for da blir jeg skikkelig bolle - er bare 160 høy! Ei venninne av meg gikk ned fire for så å gå opp sju, slik at det bare ble ca 3 til sammen. Hun var ganske overvektig før hun ble gravid, så det har vel en sammenheng.
Tott76
20:43 6.12.2007
er i uke 17 og har gått opp 4 kg, selv om jeg har vært kvalm mesteparten av tiden.... Spiser ofte... Gikk opp mye i forrige svangerskap, men alt gikk av etter 9 mnd. Da var jeg mye mindre enn før svangerskapet. Skal sjekke meg for svangerskapsdiabetes.
Anonym
17:04 10.12.2007
Uke 20 her... har gått opp 2 kg!
lokpo
18:22 14.12.2007
er i uke 34 nå, og har gått opp 12 kg... er dette veldig mye?
Anonym
08:55 15.12.2007
Jeg er 21 uker og har rast opp 13 kilo. Er lite aktiv pga bekkenløsning.
Både jordmor og gynekologen min synes ikke det er unormalt mye. Men her inne virker det jo som det er kjempe mye iforhold til dere andre! Jaja man får tro at det raser like fort av igjen etter fødsel:-)

Men er det flere her ute som har lagt på seg mye og har gått det av seg igjen etter fødsel så gjerne fortell;-)

God helg alle sammen:-)
Sylvana
00:44 16.12.2007
10 uker å gått ned 12kg... Er visst mye fikk jeg høre på sykehuset. Trøster meg med at formen er stigende, det nærmer seg jul og at jeg trygt kan legge på meg litt i jula ;) Hadde litt ekstra fra før, men er ikke overvektig heller. Gleder meg bare til magen kommer nå :)
Christiane med gull i magen :)
09:14 19.12.2007
Jeg gikk opp 2 kilo di 9 første ukene, og ned 1 kilo nå i uker 14. Men mye oppblåst i di 12 første ukene.
Ve&E
20:28 30.12.2007
jeg er i uke 6 og har gått opp 2 kg. men det kan godt være pga all juleribben:) hehe. ellers blir jeg veldig fort sulten, men har ingen matlyst. er mye kvalm gjennom dagen men ikke nok til å kaste opp. ellers er jeg veldig oppblåst og enkelte matretter får meg til å brekke meg. spesielt rømmegrøt! hehe
Tine18
22:39 11.01.2008
er i uke 5+3 og har gått ned en halv kilo...gikk opp 9 kilo med 1 mann og håper ikke det blir veldig mye mer denne gangen..
nyspire? 3pp
13:59 16.01.2008
Hei:) På fredag er jeg i min 10 uke, og jeg har vel tatt av meg 2-3 kilo så langt... Har spydd en hel del og ikke vært i form:(
sommerspire08-gravid:)
02:19 21.01.2008
Er i 29+5 og har gått opp 14 kilo! Og mer blir det nok de siste 10 ukene! :)
katharina88
08:09 21.01.2008
Er i uke 7 og har gått ned 2 kg.. Håper å ikke legge på meg så veldig siden jeg gikk opp så enormt med nr 1...
Anonym
14:51 24.01.2008
Har gått opp 4 kg. er i uke 14+2, så har lagt godt på meg:)men er veldig nøye med hva jeg putter i munnen, når det står på helsa til både den lille og meg, spiser jo tross altfor to!
er i meg selv ganske tynn så magen vises godt allerede.

har ikke hatt noe kvalme eller oppkast, noe jeg ser mange andre her har hatt problemer med..
Anonym
20:29 31.01.2008
Er 25+1 i dag og har lagt på meg 9 kilo. Har veldig god appetitt og prøver å la være å ikke dytte i meg for mye usunnt på kveldene. Ellers gikk jeg opp 17 første gang, og håpte å ikke legge på meg mer denne gangen.
Bea 1 gutt+gravid
12:33 25.03.2008
er i uke 16 og har gått opp ca 1 kg.
gikk sakte opp sist også og landet på + 9 kilo, må ta med at jeg ikke hadde noen vann...
septemberbaby i magen :)
11:20 12.05.2008
de første ukene går man ikke opp så mye, men jeg har to flott gutter. Ikke for og skreme deg, men jeg gikk opp 26 kg på begge gutta. Altså nesten 50 kg tilsammen. Jeg spist litt mer, jobbet fult til permisjon, tr og sluttet og røyke. Så hvorfor alle disse kg kom vet jeg ikke, men jeg har gått ned alle sammen og føler meg som en veldig sprek 2 barns mor...:-)
Spiller håndball og tr 3 ganger i uka....

Lykke til Kos deg masse-

klem
1606
00:33 14.05.2008
Uff, såvidt kun 10 uker og alt gått opp 7 kilo :( er ikke dette alt for mye?
Fatter ikke hvorfor, spiser jo normalt som før...kanskje fordi jeg er trøtt og orker absolutt null om dagen...
Anonym
11:00 11.06.2008
jeg er 21 uker på vei og har gått fra 57 til 58,3. jeg aner ikke hva som er normalt. så lenge man spiser "riktig" og rører seg litt så er vel "normalt" så individuelt at det nytter ikke å sammenligne. jeg har bekkenløsning og har rørt meg lite siste 6 ukene, men skal nå prøve svømming og sykling etter råd fra andre og lege:)
marioo
22:39 15.06.2008
er i uke 12, gått ned 3 kg.
babeyh
19:02 17.06.2008
Jeg er 10+3 i dag og ikke gått opp noe.Veier 59kg, og er 170 cm høy. Spiser sunt og ofte og lite.(Ikke for lite!) Veldig glad i frukt og grønt, og ingen snop-mumser så heldig der. Håper og satser på at jeg havner mellom 8-10 kg. Ikke mer.
sweet daisy
21:02 22.06.2008
jeg gikk opp 4 kg de første 3 mnd...så stoppet det opp...hadde gått opp 5kg da jeg var 7 mnd på vei...holdt seg der til jeg hadde 3 uker igjen...da ble kroppen full av vann,så ved termin hadde jeg gått opp 15 kg..men de raste jo av siden det var bare vann..var ikke kvalm eller noe dårlig,hadde bare dilla på gulrøttet og grønn dent..hehe..3 uker etter fødsel var jeg nede i det jeg var før gravid..og etter det har det bare gått oppover..huff og huff...så amming hadde motsatt effekt på meg gitt..
Anonym
21:09 22.06.2008
Er i uke 7 og har gått opp ca 2.5 kg, men jeg har vært å godta meg i sydligere strøk så veit ikke helt om det er pga graviditeten eller det gode latmannsliv.
smilan
19:10 26.06.2008
Jeg har så mye vann i kroppen jeg.. Har gått opp et lite kilo på det tror jeg. Bena er som tømmerstokker etter en arbeidsdag..
Jeg er i uke sju.
Spent Hattiec...
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------