Søk i:

Alle forum på BIM

Humørdebatten

Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Livredd for å gjøre noe galt i svangerskapet? Nå er det NOK!!!
13:16 22.06.2007
Jeg ser til min bekymring at det er veldig mange her inne på debattsidene som er redde for å gjøre noe galt i svangerskapet; - Kan man spise salami? - Hva skjer hvis jeg har drukket alkohol uten å vite at jeg er gravid? - Jeg har ikke tatt nok folat - er det farlig? - Jeg drikker for mye brus - er det skadelig for barnet? Og så videre, og så videre... Og nå kjenner jeg at jeg egentlig er ganske sinna på alle fagfolkene som tuter oss ørene fulle med alt vi gravide i hvert fall ikke må finne på å gjøre, for da går det virkelig galt med fosteret!

Hva med å bruke vanlig, sunn fornuft og leve helt vanlig og sunt? Kvinner har vært gravide siden tidenes morgen, og det har tilsynelatende gått bra i de aller fleste tilfeller. Jeg trenger i hvert fall ikke å bli påført masse dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør riktig - i en periode som fører med seg et hav av andre utfordringer!

Som vinjournalist har jeg hele tiden ment (og andre vinkjennere med meg) at kvinner skal slippe å ha dårlig samvittighet for at de har drukket vin før de visste at de var gravide. Jeg mener det fortsatt, men opplevde at jeg skvatt skikkelig da jeg oppdaget at jeg var gravid - for jeg hadde jo drukket vin de siste dagene. Og fikk verdens verste samvittighet, så klart. Tror nesten den vonde følelsen man blir sittende med da er verre enn det glasset med vin...

Jeg mener at all den dårlige samvittigheten og all redselen vi opplever er påført oss av fagfolk og medier. Og jeg synes det er på sin plass å kreve at man skal få være gravid - på en sunn, harmonisk og balansert måte - uten å bli pådyttet en masse skremselspropaganda! Det som er bra for meg, er bra for barnet mitt! Og nå skal jeg gå og spise eplet mitt - uten å vaske det først!
Kossi
[Rapportér]
Sv: Livredd for å gjøre noe galt i svangerskapet? Nå er det NOK!!!
22:00 1.07.2007
Aaahhh...

TAKK!!!!!!

Å vettu hva???

Jeg har spist spekeskinke idag!! UTEN å fryse det ned først§!§!!!!!!

Godt ja!!! :D
✩☆♥ Trultemora og knerten ♥☆✩
[Rapportér]
23:03 29.07.2007
Synes det er greit med informasjon, som dere kaller skremselspropaganda. Skjønner hva du mener, men man må jo være i stand til å tenke selv også. Hva trenger jeg å bry meg om. Skal jeg gjøre som f.eks folkehelseinstituttet sier?
Man kan fint velge selv, det er ingen som bestemmer. Propagandaen er ment som informasjon.
Så klart, skremmende når helsepersonell blir dømmende overnfor gravide. Det er vel heller de som skremmer, ikke informasjonen i heftet rundt om i landet..`?
kokosyklus-28.01.08
[Rapportér]
12:58 24.05.2008
Takk!! Godt å høre at det ikke bare er meg som stresser.. Jeg har også gått og vært helt stressa over alt mulig, og forå miste for det står det jo om overalt, og jeg blir nesten helt tullete i hodet av all skremselen...Vil jo bare være lykkelig gravid:-)
Anonym
[Rapportér]
19:36 20.11.2008
Ja jeg er helt enig, det er jo ikke måte på hvilke farer som lurer bak enhver stein, eller ost bør man vel heller si.. :) Jeg gikk også igjennom endel sjelsransakelse i starten av svangerskapet da jeg fant ut at jeg var blitt gravid og i tillegg hadde drukket bekymringsløst i ukene før jeg fant dette ut. Tok en stund før jeg sluttet å tenke på hvorvidt babyen min skulle bli hjerneskadet av dette, heldigvis beroliget legen meg og sa at det slettes ikke var uvanlig at babyer hadde en slik "festlig" start. En annen ting legen sa var at jeg ikke måtte ta inn over meg alt jeg fant på internet. Ja for da blir man jo rett og slett søvnløs.
Nå har jeg vært gravid i snart 30 uker og stressnivået på dette har jo gått ned betraktelig, samtidig som jeg ikke frister sjebnen mer enn hva jeg mener er fornuftig.
Mamsi_79
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------