GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Jordmor der jeg bor

Er jordmortjenesten god nok der du bor?

Det er nedfelt i lovverket at kommuene skal tilby kvinner i som ønsker det jordmortjeneste. Kommunen har ansvar for å planlegge, organisere og legge til rette for at helsetjenesten og helsepersonell kan oppfylle de kravene som er fastsatt i eller i medhold av lov eller forskrift, jf. lov om helsetjenester i kommunene §1-3 og 1-3a.

Dette er en lov som i stor grad ikke har blitt fulgt opp, med det resultat at det er mange som ikke har jordmor der de bor i landet vårt. Er du blant dem, så benytt deg av denne debatten og fortell om hvordan du har det, så skal vi i BarniMagen bringe det videre til de styrende myndigheter så noe kan skje!

Vil bare minne om at det ikke er lov å nevne helsepersonell ved navn på sidene våre, selv om det også er positivt.
Her er listen over alle kommunale jordmødre i landet
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jordmor i bergen?
21:29 28.06.2007
Finnes jo ikke noen under bergen kommune i lista her jo. Noen som vet om noen? Bor i Arna så både Arna og Åsane er aktuellt, sentrum hvis eg må....
Miraluca
Sv: Jordmor i bergen?
15:39 6.07.2007
lurer på det samme. Har hørt at jordmor i arna har sluttet?? håper de får en ny snart. og når bør en bestille time? er i uke 12+2 nå.
Anettemor82
23:51 15.07.2007
sluttet faktisk? eg ringte og ringte, prøvde å få tak i henne for å lage en timeavtale. Etter 2 uker uten å få svar, traff eg endelig på ei veldig koselig kontordame, som gikk personlig inn på helsestasjonen for å levere en liten lapp fra meg, endte opp med at eg fikk telefon igjen fra henne med beskjed om at jordmor var på ferie frem til 26.august eller noe sånt....de sa ingenting om sluttet til meg.

av og til lurer jo en på om folk som jobber i kommune eller helsevesnet samarbeider i det hele tatt....
Miraluca
11:56 26.11.2007
Jeg gikk til jordmor på Øyrane og på min første jordmorkontroll før sommeren fikk jeg beskjed om at hun skulle gå av med pensjon, så neste gang ble det en annen jeg traff på. Så jau, hun sluttet forsåvidt, men pga. at hun skulle gå av med pensjon. Den nye jordmora er for øvrig kjempegrei. Som andre har skrevet, det er altså jordmor på Øyrane.
giggsy
12:47 7.09.2007
hei! jeg bor også i arna og jeg var nettopp på utkikk etter jordmor selv. Og jeg fikk tak i en på Øyrane torg,har ikke vært der enda,men hun hørtes no koselig ut.
ellers er det vel bare å se i tlf. katalogen?

janeymaleney
15:00 6.11.2007
Nettopp hvert hos jordmoren på øyrane torg... må si jeg er svært fornøyd jeg da...
Nancy Drew
12:27 20.11.2007
Har funnet en liste fra Bergen Kommune med oversikt over helsestasjoner i Bergen..
http://www.bergen.kommune.no/basic30/details/elfile.asp?docno=6515&edkid=106 37
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------