Hei, da jeg kom inn opplevde jeg å måtte vente i over 10 min fordi det var travelt akkurat da, og det høres ikke så mye ut, men når jeg hadde en veldig rask fødsel (40 min fra jeg kom til sykehuset til hun var ute), så var det litt stressende, men ellers så jeg har ikke noe negativt å si om hele opplevelsen.Elelrs gikk fødselen veldig greit og de var rolige og flinke de som hjalp meg. Men, jeg var glad for at at jeg hadde vært der på omvisning/besøk et par uker før slik at jeg visste hvor jeg skulle henvende meg osv.
Ta med ørepropper, det kan hende dere blir 4+ på rommet, og det kan bli slitsomt, og selv om de helst ønsker at du skal ha barnet hos deg hele natten, så si klart i fra om du ønsker at de skal ha det ute på vaktrommet slik at du får noen timer skikkelig søvn. Så får de heller vekke deg om det er behov for mat!
Er du i fin form og alt er normalt så blir man gjerne flyttet over på sykehotellet, det er jo greit om ungen er rolig og dersom pappa også ønsker å være der. Lettere med besøk også. noen ønsker å få komme bort dit, noen ønsker å ha litt raskere tilgang til personalet.
Lykke til i Hgsd! |