kan fortelle ja, først tar du kontakt med stork via tlf, de er kjempeok å prate med :-) da får du bestille time til journalsamtale (koster 600 kr) og du betaler med kort på nettet (det kan du gjøre mens du er på tlf med en av de på stork) de kommer til å opplyse deg om at du må ha vært hos gynekolog før insiminasjonen (dette for din egen del egentlig, sånn at de vet at det er sjanse for at du kan få barn, elles er det jo ingen vits i å insiminere)
når det gjelder undersøkelser, kan gynekologen ta alle de prøver som trengs, Stork bruker 1 time på insimineringen, de foretar ingen undersøkelser.. og du får tilsendt de nødvendige papirer via mail, som du svarer på og sender tilbake.. og du må ta med deg prøveresultatene som du får hos gynekologen, ned til Stork, og så tar de kopi av papirene, det er alt egentlig.. fra jeg hadde journalsamtalen, og time hos gynekologen gikk det ca 1 mnd før jeg reiste ned.. du må nemlig ha eggløsning når du insimineres.. s¨å det kan jo ta litt tid fra du er ferdig hos gynekolog og til du har hatt mensen og så får eggløsning igjen :-) egentlig var dette enklere enn jeg trodde på forhånd.. ring til Stork, så hjelper de deg med alt du trenger å vite.. og husk, dette er jobben deres, så de ler ikke av noe du spør om.. lykke til |