Et lite hjertesukk bare... fikk henvisning til oppstart av utredning hos gyn. fra legen min (desember), måtte deretter vente i tre måneder før jeg kom inn der. Tok lutealfaseblodprøver i mellomtiden. Gyn. tok innvendig ultralyd og blodprøver og diverse - alt ser så langt helt normalt og fint ut. Timen var over på maks 15 minutter. Ingen gode svar, med andre ord, på hvorfor vi ikke lykkes.
Så henviser oss meg videre til Riksen, hvor vi skal gå videre, sikkert med lap og sædprøver siden det nå er det eneste som ikke er gjort (?). Men nå har jeg gått en hel måned og ventet på brev derfra, om når vi kan få time. Når brevet kommer er vel timen også en eller to mnd frem i tid, og deretter må vi vel inn til samtale og deretter vente enda mer på å få timer til hhv lap/sædtest... Det kommer sikkert til å gå langt over sommeren før vi får noe svar på om hvorfor vi ikke blir gravide (om de finner ut av det i d hele tatt da).
Vet veldig godt at alle dere andre også har ventet og venter lenge altså, men det er bare så frustrerende at månedene kommer og går gang på gang uten at vi blir gravide. Er vel 14 pp eller noe nå, kanskje 15. Husker ikke helt. Bryter jo sammen i krampegråt hver mnd når spottinga og mensmurringene starter dagen før ikm.
Det er HELT I ORDEN OM VI TRENGER HJELP til å bli gravide, men pliiiiiis la meg få vite snart hva som er i veien... Laboratorie eller soverommet - blir det baby gir jeg blanke i hvor den produseres :)
Puh, takk for plassen jeg tok opp for den lille utblåsningen! |