Jeg fortalte også min kjære for ca en mnd siden at jeg var "verpesjuk". Han reagerte med litt overraskelse og sa "ja... det tror jeg vi venter litt med", og jeg ble ganske skuffa. Vi snakka ikke så veldig mye om det i dagene som fulgte, men vi har hatt en del diskusjoner om det siden. Jeg har vært mye inne her og lest, og hissa meg selv litt opp om hvor håpløst det hele var.
Det viste seg at han var så sikker på at jeg ikke ønska meg barn enda, at han trodde at jeg testa han :o) Skikkelig sprøtt siden vi har et veldig åpent forhold uten sånne spill. Men når han fikk la det synke litt, og vi fikk diskutert det nok til at han skjønte at jeg virkelig mente det, og at det var viktig for meg, så kom han fort på gli. Og i helga bestemte vi oss for å prøve. Dvs jeg har begynt på folsyre, og 1 mai går pillene i dass. Nå snakker han om barn rett som det er, surfer på folsyreinfo og sier at han gleder seg sånn til å begynne, selv om han er langt fra like gæærn som meg (som surfer på BIM og lignende dagen lang).
Det hører vel med til historien at jeg ca 1 mnd før jeg sa noe til samboern, ble tatt litt på senga selv av disse plutselige babytankene. Jeg har alltid hatt lyst på baby, men alltid "en eller annen gang i fremtida". Plutselig kom verpesjuka over meg med en enorm kraft - jeg var ikke forberedt på det. Og jeg trengte 1 mnd selv på å sortere tankene før jeg kunne si noe til han.
Så la han få tenke seg litt om, og diskuter det med han med jevne mellomrom, så kommer nok han også på gli etterhvert. Lykke til :o) |