Parforhold-debatten

Bekymrings melding! SE HER
14:02 10.04.2008
Aner ikke hvor jeg skal skrive dette innlegget, sp jeg prøver her pga her kan jeg hvertfall være anonym.

Nå har det seg slik at samboeren min har en veldig god kamerat(dvs kameraten har min samboer som bestevenn..) og denne kameraten har problemer.
Han har STORE økonomiske problemer. Inkasso på inkasso og tvangs salg osv. Han har jobb, men er sykemeldt og har vært det siden i sommer pga mageproblemer. (noe som jeg er ganske sikker på kommer av sin situasjon med penger osv.) Han har altså råd til å betale regningene sine, men har prioriteter det ikke. Han kjøper klær til flere tusen kroner, går ut på byen osv i stedet for å betale regningene sine.
Min samboer er utrolig dumsnill og har tatt opp lån på 35000kr for å få unna regningene han sine sånn at han skal komme seg på beina igjen. Så nå skal kameraten betale 500kr pr mnd i 10 år femover. Jeg er fly forbanna på dette, pga jeg mener at samboeren min ikke hjelper han , snarere tvert imot, det fører til at problemene blir utsatt.
Han har også veldig problemer med jenter, han stresser velidg med de, klarer aldri å forholde seg normalt til de, og har sikkert 10 forskjellige "på gress"..
Han har også 2 barn som er små, men han får kun lov til å ha den ene 1 gang i uka.
Jeg er veldig bekymret for at noe han ikke skal orke mer snart...han virker veldig glad og fornøyd, men jeg ser tydelige depressive tegn...så jeg er redd for at dette skal gå galt snart..
Så mitt spørsmål er egentlig:
Hva kan jeg gjør for at hjelpe denne kameraten?
Jeg syns det er velidg ubehagelig å snakke med han og det pga jeg kjenner han ikke SÅ godt, og samboeren min vil ikke at jeg skal det, men jeg vet at han MÅ ha hjelp vleidg snart, så hva gjør jeg..??

håper noen har noen råd å komme med!!!
Anonym
Sv: Bekymrings melding! SE HER
14:48 10.04.2008
uhm....er du den samme som skrev om spilleproblemer???
dønn samme summer.....
Anonym
21:40 11.04.2008
samboeren din må være den mest dum-snille mannen jeg har hørt om!!!
Har han tatt opp lån for å hjelpe kompisen sin?? Herregud!!
Jeg har alltid fått printet inn i hodet at man aldri skal låne bort mer penger enn man har råd til å gi bort! Man har ingen garanti for at pengene blir betalt tilbake.. Og kompisen har jo allerede bevist at han ikke akkurat er til å stole på når det kommer til penger.. Og så 500 kr mnd i 10 år?? hahaha latterlig!!!

Du spør hva du kan gjøre for denne kompisen; Be han oppsøke en finansrådgiver som kan få orden på økonomien ved å lage en plan for nedbetaling og et budsjett.. Og be han få seg en bedre betalt jobb! Tror dere skyter dere selv litt i foten ved å legge alt til rette for han.. For hvorfor skal han ta økonomisk ansvar selv når han har dere som ordner opp for han???
Anonym
19:29 21.04.2008
Ja bare lurer jeg også...virker som samme som den spilleavhengighistoria...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
eZ Publish Copyright © 1999-2008 eZ Systems AS and others. For more information see ezinfo/about.