Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Trenger råd:-(
12:08 11.04.2008
Jeg har så lyst på barn. Men samboeren min er frem og tilbake noen ganger er han litt på glid så vil han ikke..frustrerende. Vet ikke om han er betenkt på å få barn med meg men vi ar vært sammen i 9år!!!? Var mye frem og tilbake de første 4årene men har hatt det stabilt de siste 5år. Gav han et ulitmatum at jeg ville bli gravid i løpet av året 08. Men tror han har glemt det. Han er for tiden bortreist men kommer hjem på lørdag. Han tenker veldig mye praktisk og planlegger litt mye.. Tror han er litt skremt over ansvaret osv.. som det medfører med et lite barn.
Er det noen som vet hva jeg bør gjør/si?
Fuzi
Sv: Trenger råd:-(
14:49 11.04.2008
Hei.
Ja dette er ikke lett.
Jeg bor sammen med en mann som ikke ville ha barn. I 8år slet jeg med å prøve å overtale samboeren min. Til slutt sa jeg til han at enten blir det barn nå ellers så går jeg fra deg! Det tok 8år før jeg klarte å gi han dette ultimatumet. Han ombestemte seg da og vi begynte å prøve å få barn. Jeg var da desverre blitt 40år. Har blitt gravid en gang men mistet i uke 5. Jeg kjenner bitterheten godt nå for nå er han så gira på å bli far, men nå er det kanskje for sent? Aner ikke hva jeg skal gjøre viss jeg ikke blir gravid igjen. Veldig vanskelig. Elsker samboeren min veldig høyt men samtidig hater jeg han for det han har gjort mot meg. Han vet veldig godt hvor mye jeg har ønsket meg barn med han og hvordan dette har slitt på meg.
Viss det å få barn med samboeren din er veldig viktig så si det til han. Jeg vet ikke hvor gammel du er da. Er du ung kan du vente litt er du så gammel som meg eller noe sånt har du det travelt.
Eneste rådet jeg har å gi deg er:Ikke vent for lenge med å kreve det du ønsker.!
40år og vil ha barn!
Sv: Trenger råd:-(
15:13 11.04.2008
Hei!

Det som funket for meg, min sambo er også veldig praktisk, er at jeg satt meg ned sammen med han og snakket sammen. Jeg forklarte rolig at jeg ønsket barn, hvorfor jeg ønsket barn, hvor mye barn betyr for meg, hvorfor nå er rett tidspunkt og ikke minst hvordan det løses praktisk. På denne måten skjønte min sambo at dette ikke var impulsivt. Siden din er veldig praktisk anlagt, kan det være en stor fordel om du tenker gjennom deres praktiske hindringer, og hvordan disse kan overkommes. Da er det mindre "bekymringer" for han å tenke på.
Jeg gjorde også lurt i at jeg fortalte det i en rolig periode. Hvis mannen er veldig stresset, eller har mye å tenke på, kan barn virke som en byrde. Derimot er det lettere å få han til å se det positive, hvis han selv er i en posistiv situasjon.

Likevel, det viktigste var at jeg ikke krevde svar der og da. Vi snakket om det, og så lot vi det ligge noen uker. Min sambo fikk da litt tid til å tenke seg om og venne seg til tanken om å bli far. Gleden var stor da han sa at jeg kunne slutte med prevensjon etter neste mens (for å ha god margin på fødsel i januar hvis full klaff på første forsøk).

Lykke til:)
"Liten" lykke ønskes
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
eZ Publish Copyright © 1999-2008 eZ Systems AS and others. For more information see ezinfo/about.