Fylkessjukehuset på Voss

Reise fra Bergen til Voss for å føde?
13:31 11.04.2008
Jeg har lest mye om kvinner som velger å reise fra Bergen til Voss, for å slippe å føde på Haukeland. Jeg forstår dette godt, etter all kritikken Haukeland får, spesielt synes jeg det er skremmende at mange opplever at de får dårlig oppfølging etter svært tøffe og traumatiske fødsler, med mange skader og store smerter i ettertid. Jeg har selv født på Haukeland (Føden), og vi hadde en forholdsvis problemfri fødsel... Vi følte at vi ble svært godt tatt vare på, helt til vi kom på barsel. Der var det TRAVELT! Pleierne hadde det travelt, og systemet hadde det travelt: Vi ble omtrent "kastet" ut etter ett og et halvt døgn.

Derfor vurderer jeg å kontakte sykehuset på Voss når jeg nå skal føde mitt andre barn. Men jeg lurer på hvordan dere som har gjennomført dette, gjør det i praksis? Min forrige fødsel startet med at vannet gikk, og jeg var veldig glad for at vi hadde kort reisevei da vi dro til KK. Hvordan opplevde dere å ha såpass lang reisevei til sykehuset? Og hvordan planla dere dette, slik at dere var trygge på at fødselen ikke skjedde på veien?
Maia_mi
Sv: Reise fra Bergen til Voss for å føde?
19:44 17.04.2008
jeg vurderer også å reise til Voss for å føde andre mann,fordi jeg ikke fikk noe oppfølging på min fødsel i det hele tatt,den var tøff og med store smerter i ettertid!
Jeg så at de hadde kontakt oppslag på internett siden og et nr du kunne ringe de på,så jeg regner med at de kan svare deg på eventuelle spm,men skal ikke legen din søke om fødeplass til deg?
Syntes å huske noe der...
2RampeteSmå
22:35 22.04.2008
Er bare å ringe til føden på voss. Det er kjempe koselige damer som jobber der. Var for en månedstid siden på omvisning der oppe. Og vi skal reise fra bergen til voss for å føde om alt går etter planen. Men vi skal ikke "planlegge" å reise, vi må se det an den dagen småen vil komme ut. Men bare søk på nr til føden å ring dem. Du trenger ikke å gå igjennom verken legen eller jordmoren din. Lykke til!!!
Anonym
18:23 25.04.2008
Hei!
Eg har også planer om å føde på Voss.. bur no i Fusa, men er opprinnelig fra Voss sjølv.. Har termin 6 mai, så reiser opp til min mor i begynnelsen av mai.. for å vera sikker på at eg kjem på Voss!! Har vert på omvisning der oppe og det var kjempe flott og kosligt=) mangen kjekke folk som jobber der:)

Så masse lykke til jenter =)
06.05.08
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
eZ Publish Copyright © 1999-2008 eZ Systems AS and others. For more information see ezinfo/about.