jeg er i en nesten helt lik situasjon som deg. Har vært sammen med min kjæreste i 2 å og har en datter på 5 år fra et tidligere forhold. Graviditeten min var heller ikke planlagt,, gikk på cerazette, men fungerer tydeligvis ikke på meg. jeg er 25 år og kjæresten min er 23 år. Regnet med at det kom til å komme som et sjokk på ham og at han kom til å få panikk med en gang, men da hans første reaksjon var abort, så må jeg innrømme at jeg ble veldig skuffet. Jeg hadde ikke tenkt tanken på å få flere barn riktig ennå, da bl.a jobbsituasjonen min ikke er helt ideell, men tenkte som så at skal man ta hensyn til slike ting, så får man aldri flere barn, for passer 100% gjør det vel aldri :)
jeg er 8+0 på vei nå og har litt tid ennå på å bestemme meg, men jeg tror virkelig ikke jeg klarer å gå gjennom en abort.
jeg har selv lagt inn en innlegg her inne og fått mamge gode svar på dem (1.trimester/flergangsfødende/far-svarer-mor - "barnefar prøver å presse meg til abort, men jeg gleder meg over graviditeten)
gå inn og les dem, de har hvertfall hjulpet meg. Og selv om situasjonene våre ikke er helt like, så er de så godt som det :)
men mitt viktigste råd til deg (og meg selv) er egentlig å ikke la deg presse til å ta en avgjørelse du ikke klarer å leve med senere. Det er ingenting som er verre enn å måtte leve med vissheten om at du har tatt abort når du egentlig ville ha det bare fordi at barnefar ikke var klar. Tro meg, jeg har vært gjennom det i et tidligere forhold og sliter på mange måter med det ennå!!
masse lykke til videre med avgjørelsen - send meg gjerne en privat melding dersom du har behov for å snakke! kanskje vi kan være til hjelp for hverandre :) |