Dette er en avsporing, men en god historie!
Jeg begynte med metformin for 2,5 år siden, etter at min svært kompetene gynekolog ikke kunne svare på alle mine pcos spørsmål og henviste meg til tom tanbo på rikshospitalet. Dette fordi jeg begynte og få panikk med tanke på og ikke kunne få barn, var singel, over 30 og med pcos!
Jeg ble testet, var ikke insulinresistent men fikk metformin. Tok bare 1-2 pr dag fordi magen ble litt rar av 3.
I samme periode begynte jeg og trene en del, både step/styrke og en del yoga. Gikk ned i vekt og fikk mer regelmessig syklus.
Så til den gode historien. For 2 år siden hadde jeg et "uhell" med en gammel flamme, han ville absolutt ikke ha barn så jeg tok en angrepille.
Etter noen uker tenkte jeg at her er det noe som ikke stemmer, og tenkte at den rare pco kroppen min gikk allens igjen.
Etter enda noen uker tok jeg en graviditetstest bare for og utelukke det, for det kunne jo ikke være mulig!! Positiv!!! Gikk i sjokk til gynekolog og fikk se et bitte lite hjerte på skjermen.
Hadde et superfint svangerskap, og en lett fødsel. Er fortsatt singel, men mamma til en fantastisk liten mirakelgutt på 15 mnd.
Skal spørre legen min om og få metformin igjen nå rett og slett fordi det føltes som om kroppen min kom i balanse. Synes også at jeg fikk det bedre psykisk, ble mere jevn i humøret. Har og stor tro på at dynamisk yoga i samme periode satte saker og ting i sving i min kropp.
Lykke til alle PCOs damer :-)
|