"Rusmidler prøver de jo uansett!!", ikke jeg, fordi jeg syns det er for dumt rett og slett... liker ikke å ufarliggjøre rusmidler. og hasj og heroin er VELDIG forskjellige ting. MEN det kan faktisk gå så langt (vet om 2, kjempetrist egentlig) som har fått så mye hasj, kokain, syre, sopp osv at de ikke fenger lengre og så begynnte de på hero. gjett om de angrer. de skjønner til og med selv at de er dumme i hodet for at de i det hele tatt prøvde, siden er visst såå mye vanskeligere å slutte enn å drite i å prøve det. syns kjempesynd på dem. livet deres nå handler bare om å dope, dope, dope seg.. "hvorfor ikke bare legge de inn"? den som spør om dette er virkelig naive. de rømmer rett og slett, forde dopen har kontroll på kroppen, og ikke de. og tro meg, har prøvd dette mange ganger..
.er vel derfor jeg har så dårlig syn på å uskyldig prøve dop for første gang, siden mennesker jeg har likt så godt har gått så til grunne. de ødelegger ike bare for seg selv, men også for de rundt seg.
MEN dette er i ekstremtilfeller. liker ikke at folk heller blir avhengig av mildedopingsgræier som hasj. hva var vitsen med å starte å prøve det?? man vet aldri hvor det ender...
og med lovlige ting (TE, KAFFE, ALKOHOL), så vet man hvertfall hva man får kjøpt. det får man kjøpt på polet og butikken, fri for dødlige stoffer, i motsetning til på det illegale markedet hvor man ikke 100% vet hva som er oppi. og da snakker jeg også om ALKOHOL i form av smuglersprit, som kan ha dødelig metanol. selvom det er alkohol, så er det stor forskjell fra den lovlige, ettersom man her tar en stor risk..
og jeg er for å gi støttende ord til folk som har kommet i knipa. ser ikke ned på dem eller noe... er bare at det er så dumt å starte, før man vet hvor digg det er og hvor vanskelig det er å slutte. |